جزئیات كاهش قیمت مسكن در مناطق مختلف تهران

جزئیات كاهش قیمت مسكن در مناطق مختلف تهران

به گزارش هم پیما مردادماه امسال قیمت مسكن نسبت به ماه قبل در ۱۸ منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران كاهش و در چهار منطقه افزایش داشته است.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، نبض بازار مسكن در ۱۸ منطقه تهران متوقف و قیمت ماهیانه منفی شد. آمار گویای آن می باشد كه مردادماه ۱۳۹۸ قیمت آپارتمان در مناطق ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ نسبت به ماه قبل كاهش داشته و تنها در چهار منطقه از تهران شامل ۳، ۸، ۱۶ و ۲۱ نرخ ها تا حد اندكی افزایش را به ثبت رساند. بیشترین افت قیمت ماهیانه در منطقه ۱۹ با ۸.۸ درصد كاهش مربوط می شود.
طبق گزارش بانك مركزی قیمت مسكن در منطقه ۱ تهران از میانگین ۲۹.۸ میلیون تومان در هر متر مربع در تیرماه به ۲۸.۲ میلیون تومان در مردادماه كاهش یافته است است. در منطقه ۲ متوسط قیمت در تیرماه متری ۲۱.۳ تومان بوده كه در مردادماه به ۲۰.۵ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۳ اما با افزایش ۳.۷ درصدی قیمت مواجه بودیم بدین ترتیب كه میانگین قیمت از ۲۳.۷ میلون تومان در تیرماه به ۲۴.۶ میلیون تومان در مردادماه رسیده است.
در منطقه ۴ میانگین قیمت هر متر مربع مسكن در تیرماه ۱۳.۵ تومان بوده كه با كاهش ۳.۷ درصدی مردادماه به ۱۳ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۵ هم قیمت در تیرماه ۱۶.۴ میلیون تومان بود كه در مردادماه به ۱۶.۳ میلیون تومان رسید. قیمت هر متر مربع آپارتمان در منطقه ۶ در تیرماه ۱۷.۱ میلیون بوده كه در مردادماه به ۱۶.۲ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۷ قیمت ها به ترتیب ۱۲.۸ و ۱۲.۴ میلیون تومان در تیرماه و مردادماه ۱۳۹۸ گزارش شده است.
در منطقه ۸ البته قیمت ها افزایش یافت و از ۱۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید. گزارش های میدانی نشان داده است كه منطقه ۸ در نوسانات قیمتی از مناطق همجوار خود عقب بود. در منطقه ۹ قیمت هر متر مربع مسكن در تیرماه ۹.۴ میلیون تومان بود كه در مردادماه به ۹ میلیون تومان رسید. درمنطقه ۱۰ میانگین قیمتن آپارتمان در تیرماه ۹.۲ میلیون تومان بود كه در مردادماه ۸.۸ میلیون تومان شد.
میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در سایر مناطق تهران در تیرماه و مردادماه ۱۳۹۸ بدین شرح است:
منطقه ۱۱ تیرماه ۹.۴ میلیون تومان، مردادماه ۹ میلیون تومان
منطقه ۱۲ تیرماه ۷.۸ میلیون تومان، مردادماه ۷.۸ میلیون تومان
منطقه ۱۳ تیرماه ۱۲.۴ میلیون تومان مردادماه ۱۲.۳ میلیون تومان
منطقه ۱۴ تیرماه ۱۰.۵ میلیون تومان، مردادماه ۹.۷ میلیون تومان
منطقه ۱۵ تیرماه ۷.۴ میلیون تومان، مردادماه ۷ میلیون تومان
منطقه ۱۶ تیرماه ۷.۱ میلیون تومان، مردادماه ۷.۴ میلیون تومان
منطقه ۱۷ تیرماه ۶.۸ میلیون تومان، مردادماه ۶.۷ میلیون تومان
منطقه ۱۸ تیرماه ۶.۱ میلیون تومان، مردادماه ۵.۹ میلیون تومان
منطقه ۱۹ تیرماه ۶.۸ میلیون تومان، مردادماه ۶.۲ میلیون تومان
منطقه ۲۰ تیرماه ۶.۲ میلیون تومان، مردادماه ۶.۵ میلیون تومان
منطقه ۲۱ تیرماه ۱۰ میلیون تومان، مردادماه ۹.۳ میلیون تومان
منطقه ۲۲ تیرماه ۱۲.۲ میلیون تومان، مردادماه ۱۱.۷ میلیون تومان
كارشناسان می گویند روند كاهنده قیمت مسكن شهر تهران كه از تیرماه شروع شده ادامه دار خواهد بود. البته این فرایند تا مدتی طول می كشد و قیمت ها در یك سطح به ثبات می رسد. مقایسه رشد بازار مسكن نسبت به ارز در اواخر تیرماه ۱۳۹۸ نشان داده است كه از آغاز دو سال قبل تا كنون قیمت مسكن ۲۰۵ درصد و قیمت دلار ۱۹۷ درصد رشد داشته اند. با این حساب، اگر نوسانات نرخ دلار بعنوان مبنایی برای جهش قیمت مسكن تلقی شود ظرفیت این بازار تكمیل شده است. كارشناسان هم روند نزولی یا دست كم متمایل شدن رشد قیمت ماهیانه به صفر را محتمل ترین گزینه در این بازار می دانند.



1398/06/13
15:14:57
5.0 / 5
1579
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما