شغل دولتی در كدام كشورهای اروپایی بیشتر است؟

شغل دولتی در كدام كشورهای اروپایی بیشتر است؟

هم پیما: دولت های سوئد، دانمارك و نروژ بیش از سایر كشورهای اروپایی دست به استخدام زده اند.


به گزارش هم پیما به نقل از مركز آمار اتحادیه اروپا، تا آخر سال ۲۰۱۶، سهم دولت های كشورهای اروپایی از استخدام افراد، مختلف بوده است. با این وجود نروژ بیش از سایر كشورهای اروپایی بخش دولتی بزرگ تری دارد و ۳۰ درصد كاركنان نروژی در مشاغل دولتی استخدام شده اند. بعد از نروژ، سوئد با ۲۹ درصد، دانمارك با ۲۸ درصد و فنلاند با ۲۵ درصد بیشترین اشتغال زایی را در سمت های دولتی داشته اند.
دولت های استونی، لیتوانی، فرانسه و مجارستان به ترتیب با استخدام ۲۳ و ۲۲ درصد از كل شاغلان این كشورها، از دیگر كشورهای با اندازه دولت بزرگ در قاره سبز محسوب می شوند.
از سوی دیگر احتمال یافتن كار دولتی در آلمان كمتر از سایر كشورهای اروپایی است و تنها ۱۰ درصد شاغلان آلمانی در بخش دولتی مشغول به كار هستند. پس از این كشور، لوكزامبورگ با ۱۲ درصد، هلند با ۱۳ درصد و ایتالیا با ۱۴ درصد، كمترین اشتغال زایی دولتی را داشته اند. پرتغال و ایرلند از دیگر كشورهای با دولت كوچك در اروپا هستند.
در مقایسه با سال ۲۰۰۰، سهم مشاغل دولتی در كشورهای فنلاند، استونی، مجارستان، یونان، اسلوونی، رومانی و پرتغال افزایش یافته است و در كشورهای سوئد، دانمارك، لیتوانی، فرانسه، لتونی، اسلواكی، قبرس، چك، انگلیس، ایتالیا، هلند و آلمان كاهش یافته است. در سایر كشورها نسبتا بدون تغییر باقی مانده است.



1397/05/03
15:31:41
5.0 / 5
2471
تگهای خبر: اشتغال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما