پروازهای جدید با قیمت های عجیب؟

پروازهای جدید با قیمت های عجیب؟

هم پیما: در جدول نرخی جدیدی كه روز گذشته برای پروازهای داخلی انتشار یافت، هشت مسیر پروازی نسبت به نرخنامه قبلی اضافه شده و بعضی از آنها با وجود آنكه از نظر مسافت، تفاوت چندانی با مسیرهای مشابه شان ندارند، قیمت های بسیار بالاتری دارند و در این میان تبریز - بندرعباس با حداكثر نرخ یك میلیون و 518 هزار و 500 تومان صدر نشین است.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، روز گذشته جدول حداکثر نرخ بلیت پروازهای داخلی منتشر گردید که برمبنای مصوبه اخیر شورای عالی هواپیمایی کشوری نهایتا باید ۱۰ درصد بالاتر از حداکثر نرخ انتشار یافته در خرداد ماه امسال قیمت گذاری می شد.
این مصوبه حدودا در همه نرخ های جدید، اعمال شده است اما در این میان تعداد مسیرهای پروازی در جدول نرخی جدید بیشتر از جدول انتشار یافته در خرداد ماه امسال است و این سوال را در ذهن به وجود می آورد که آیا امکان اضافه کردن مسیرهای جدید پروازی با نرخ های جدید وجود دارد؟
البته پاسخ به این پرسش ساده است چرا سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن مسیرهای پروازی از طرف ایرلاین ها استقبال می کند اما معین نیست که این مسیرهای پروازی با کدام معیار قیمت گذاری شده اند که فاصله معناداری با دیگر نرخ های این جدول دارند. از طرف دیگر نیز در این روزهای کرونائی که تعداد مسافران و متقاضیان برای سفرهای هوایی کمتر شده، مسیر پروازی با نرخ بالا چه کمکی به صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی می کند؟
بعنوان مثال پرواز تبریز-بندرعباس در نرخنامه خردادماه امسال وجود ندارد و حالا حداکثر قیمت بلیتش در جدول جدید به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد که روی کاغذ حدود ۴۰۰ هزار تومان با آنچه مسیرهای مشابه از نظر مسافت دارند، متفاوت می باشد.
پرواز کیش – تبریز هم همین وضعیت را دارد و حداکثر نرخی که برای آن در جدول تعیین شده یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.
البته یکی از معیارها برای آنالیز قیمت بلیت هواپیما که همیشه در جلسات مختلف از طرف ایرلاین ها و دستگاه های اجرائی و نظارتی مورد بحث قرار می گیرد، ساعت پرواز و مسافت است اما باید دید این فاصله چند صد هزار تومانی بین قیمت بلیت این پروازها با مسیرهای پروازی مشابه به چه دلیل اعمال شده و دستگاه های نظارتی مانند سازمان هواپیمایی کشوری باید پاسخگو باشند.




منبع:

1399/08/28
20:54:48
5.0 / 5
1730
تگهای خبر: بندر , پرواز , دستگاه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما