احتمال افزایش قیمت مسكن ملی

احتمال افزایش قیمت مسكن ملی

هم پیما: جلسات كارشناسی برای اصلاح قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسكن متناسب با نرخ تورم مصالح ساختمانی انجام می شود.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، از زمانی که طرح اقدام ملی مسکن به شکل رسمی از شهریور سال قبل شروع شد مسئولان وزارت راه و شهرسازی همیشه اعلام نمودند که قیمت هر متر مربع از این واحد ها ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است. هر چند در بعضی شهرها همچون پرند رقمهای بالاتری از طرف مسئولان محلی اعلام و بعداً عنوان شد که واحدهای گران قیمت تر دارای مشاعات بیشتری است و از مرغوبیت بالاتری برخوردارست.
اما از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ نرخ تورم مصالح ساختمانی روند صعودی به خود گرفت. با توجه به این که تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن فقط بوسیله آورده متقاضیان و سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی است و دولت یارانه ای را به این واحدها اختصاص نمی دهد و باتوجه به خبری که محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در اختیار ایسنا قرار داد احتمال تغییر قیمت هایی که قبلاً اعلام شده بود وجود دارد.
برمبنای اعلام محمودزاده، اخیراً جلسات کارشناسی بین دستگاه های متولی طرح اقدام ملی مسکن در حال برگزاری است تا باتوجه به تاثیر گذاری آیتم های مختلف، نرخ ها را اصلاح و به روز رسانی کنند.
او البته این را هم اظهار داشت که قراردادهایی که قبل از این با سازندگان منعقد شده با همان ارقام متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است.
به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور شروع شد. البته در بعضی از مناطق از اختتام سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در چارچوب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می کند. برمبنای اعلام
اسلامی وزیر راه و شهرسازی، نخستین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. قبل از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همین طور روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا پیش از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.




منبع:

1399/03/19
23:29:26
5.0 / 5
1665
تگهای خبر: بانك , تولید , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما