از مسكن ملی در استان تهران چه خبر؟

از مسكن ملی در استان تهران چه خبر؟

هم پیما: پروژه اقدام ملی در پنج شهر پر تقاضای اطراف تهران در حال اجراست كه عمده طرح های فعال در چارچوب مشاركتی است؛ پروژه های ثبت نامی نیز به تدریج در خرداد ماه فعال می شود. طبق وعده ها اواخر خرداد، مسكن ملی در پردیس كلنگ می خورد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، سهم استان تهران از طرح اقدام ملی مسکن در چارچوب ثبت نام ۶۶ هزار و ۲۹۰ واحد است و علاوه بر این تعداد قابل توجهی پروژه های مشارکتی تعریف شده که تعداد آنها بمراتب بیش از واحد های ثبت نامی است. در آخر سهم دولت و بخش خصوصی تقسیم و سهم دولت در چارچوب فراخوان به متقاضیان واگذار می شود.
اما در چهار شهر اندیشه، پردیس، پرند و هشتگرد و همین طور محله تهرانسر که از مناطق پر تقاضای اطراف تهران محسوب می شوند، طرح اقدام ملی مسکن عمدتاً در چارچوب مشارکت با سازندگان، فعال است. طبق برنامه اولیه ۲۰۰۰ واحد برای محله تهرانسر، ۲۵۲۲ واحد برای شهر جدید اندیشه، ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد در پرند، ۱۹ هزار واحد در پردیس و ۲۱ هزار واحد برای شهر جدید هشتگرد در نظر گرفته شده است.
بیش از ۱۱۰۰ واحد تهرانسر معطل انتخاب شریک
برای محله تهرانسر ۲۰۰۰ واحد در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن تعریف شده است. این پروژه که از شهریور ماه سال قبل با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد بنظر می رسد هنوز آن طور که باید و شاید روی غلتک نیافتاده است. از کل ۲ هزار واحد که همگی به صورت مشارکتی اجرا می شود فقط ۸۶۰ واحد فعال است و طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مابقی واحدها برای انتخاب شریک به فراخوان گذاشته می شود.
قبل از این در نیمه اسفندماه ۱۳۹۸ محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت مسکن ملی در تهرانسر را ۳۰ درصد اعلام نموده بود. مقرر است اگر پروژه به پیشرفت حدود ۵۰ درصد برای ثبت نام متقاضیان فراخوان داده شود.
اسکلت بعضی واحدهای مسکن ملی پردیس زده شده است
سهم شهر جدید پردیس از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۱۹ هزار واحد است و از این تعداد ۸۰۰۰ واحد که به صورت مشارکتی اجرا می شود در مرحله آماده سازی زمین، فوندانسیون، تکمیل اسکلت و ساخت قرار دارد. ۳۰۰۰ واحد هم که بوسیله ثبت نام بوده است. از این تعداد ۱۶۰۰ نفر واجد شرایط هستند که مراحل آماده سازی زمین شروع شده و ساخت واحدها از اواخر خرداد آغاز خواهد شد. مابقی واحدها در حال جانمایی است که تا آخر سال جاری ساخت آنها آغاز می شود.
آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است
مدیرعامل عمران پردیس، قیمت هر متر مربع واحد های طرح اقدام ملی مسکن در پردیس را مطابق آنچه قبلاً معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده دانست و اظهار داشت: قیمت قطعی واحدها را تا اختتام خردادماه اعلام می نماییم البته متقاضیان باید در شروع ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا به پیمانکاران بدهیم و پروژه ها پیش برود.
دستور افتتاح ۲۰۰۰ واحد پرند تا پیش از هفته دولت
سهم شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۲۰ هزار نفر نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۴۶۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند. اخیراً حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از شهر جدید پرند داشته دستور داده تا حدود ۲۰۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند تا قبل از هفته دولت افتتاح و به مالکان تحویل داده شود.
اختصاص ۲۱ هزار مسکن ملی در هشتگرد برای ساکنان تهران و البرز
سهم شهر جدید هشتگرد از طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و از ظرفیت خالی ثبت نام می شود. ۱۱۲۵ نفر تشکیل پرونده دادند که باتوجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل پرونده سایر افراد با وقفه همراه شده است. ویروس کرونا تا حدودی بر کارهای جاری همچون تشکیل پرونده واحدهای مسکن مهر در کارگزاری ها و فروش عرصه تاثیر گذاشته بود که قسمتی از کارها به شکل الکترونیکی انجام شد و همین طور در ایام اخیر پروژه ها فعال گردیده است.
در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۲۲ واحد عمدتاً در چارچوب مشارکت برای شهر جدید اندیشه تعریف شده که ۱۱ خرداد ماه سال قبل مراسم کلنگ زنی و آماده سازی ۲۰۹۰ واحد شروع شد و دارای پیشرفت مناسبی است.




منبع:

1399/03/03
22:09:19
5.0 / 5
1776
تگهای خبر: ساخت , فروش , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما