معاون وزیر راه:

عاملان وقوع حوادث ریلی مؤاخذه می شوند

عاملان وقوع حوادث ریلی مؤاخذه می شوند

به گزارش هم پیما مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی آنها سلب می شود.



به گزارش هم پیما به نقل از طریق آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در جلسه فوق العاده ستاد ارتقا ایمنی تصریح کرد: حتی سهل انگاری های کوچک هم باعث بروز خطر و خدشه دار شدن نام راه آهن خواهد شد.
وی با اعلان اینکه با همت بلند کارکنان شریف و تلاشهای پرارزش شرکت ها و فعالان حوزه ریلی، راه آهن حالا روی موج موفقیت قرار گرفته است و با تلاش بیشتر ارتقا بهره وری بیشتر خواهد شد اظهار داشت: مسئولیت پذیری و نظم و انضباط، پایه هر کاری است و باعث پیشرفت امور خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره راه آهن اشاره کرد: سال قبل آرامش و رونق در صنعت ریلی و کارخانجات تولید ناوگان ریلی به وجود آمد و امیدواریم با تاکید بر دانش، تخصص موجود در داخل و همدلی و همتی که در خانواده بزرگ راه آهن وجود دارد سال جاری شاهد جهش تولید و جهش کمی و کیفی در فعالیتهای حوزه حمل و نقل ریلی باشیم.
به گفته رسولی؛ بیان عملکرد و موفقیت های هر بخش، باعث دلگرمی مردم و هم بالاتر رفتن سطح خدمات رسانی در راه آهن از راه افزایش روحیه همکاران خواهد شد.
وی افزود: راه آهن، سرمایه عظیم این کشور است که باید با دلسوزی، نظم و اقدام بهره ور، از این سرمایه برای خدمت به مردم حداکثر استفاده را بکنیم.
مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: ایمنی محصول یک تفکر و نگاه و نیازمند کار تیمی است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تقدیر و تشکر از همکاران متعهدی که باعث ارتقا ایمنی می شوند و بموقع مخاطرات را شناسایی و از بروز سوانح پیشگیری می کنند بر برخورد قاطع با متخلفان و مسببان حوادث ریلی تاکید و خاطرنشان کرد: از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها باعث صدمه مالی و حیثیتی به راه آهن شود، سلب خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی، خواهان رعایت نظم و قاطعیت در رسیدگی فوری به موضوعات ایمنی شد و از کارشناسان و مدیران خواست تا زوایای پنهان مخاطرات را شناسایی و برطرف کنند.
حسین عاشوری قائم مقام راه آهن هم در این نشست اظهار داشت: مبحث ایمنی در هر حوزه ای مهم می باشد ولی در راه آهن اهمیت بیشتری دارد چونکه همه افراد از مقامات بلند پایه کشوری گرفته تا مردم عادی، از صنعت حمل و نقل ریلی، انتظار ایمنی و امنیت در مسافرت را دارند و این مسئولیت ما را در توجه به مساله ایمنی بیشتر از پیش می کند.
وی بر نظارت بیشتر بر تعمیرات واگن ها و بالا رفتن دقت عمل پست های بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها تاکید و ابراز امیدواری کرد با پیشبینی تمهیدات لازم تلاش نماییم تا تعداد سوانح ریلی به صفر برسد.

1399/02/30
13:44:57
5.0 / 5
1735
تگهای خبر: ارز , تولید , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما