اصلاح مصوبه دستمزد كارگران به جریان افتاد

اصلاح مصوبه دستمزد كارگران به جریان افتاد

به گزارش هم پیما سازمان بازرسی كل كشور از مذاكره با وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای برگزاری نشست شورایعالی كار با مبحث افزایش حداقل دستمزد و حق مسكن كارگران اطلاع داد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، به دنبال دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور جهت بررسی مصوبه دستمزد 1399، مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای شورایعالی کار برگزار گردد که بدین منظور با حضور نمایندگان کارگران در شورایعالی کار دوشنبه هفته گذشته جلسه ای تشکیل و مدارک و مستندات مربوطه توسط آنها عرضه شد. تا این که وزارت کار روز شنبه 20 اردیبهشت ماه از تشکیل جلسه بررسی مولفه های مزدی حق مسکن کارگران در روز چهارشنبه اطلاع داد و نمایندگان کارفرمایان و کارگران را جهت شرکت در این نشست فراخواند.
به دنبال انتشار خبر برگزاری نشست شورایعالی کار، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در دیدار رئیس قوه قضاییه با تعدادی از مسئولان عالی قضایی به پیگیری های این سازمان در مورد مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال 1399 اشاره نمود.
آن طور که رئیس سازمان بازرسی گفته برپایه پیگیری های صورت گرفته و گفت و گو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده شورایعالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه دهد و مبحث افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد.
در همین راستا ناصر چمنی، نماینده کارگران در شورایعالی کار در گفت و گو با ایسنا، با تایید برگزاری نشست روز چهارشنبه اظهار نمود: دعوت نامه ها از جانب وزارت کار ارسال شده و از اعضای شورایعالی کار جهت شرکت در جلسه روز چهارشنبه دعوت به عمل آمده است.
وی با بیان این که از نظر پرونده، دستمزد سال 1399 هنوز بسته نشده است، اظهار داشت: ما معتقدیم که قانون در مورد دستمزد کارگران اجرا نشده است و با عنایت به ورود مقام معظم رهبری به این قضیه و فرمایشات ایشان در ایام اخیر در جلسه روز چهارشنبه در مورد حداقل های قانون صحبت و مذاکره خواهیم کرد.
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در عین حال درباره جلسه بررسی حق مسکن کارگران که پیش از این وزارت کار از تشکیل آن در روز چهارشنبه اطلاع داده بود، اظهار داشت: نباید با طرح مبحث افزایش حق مسکن نشست دستمزد را به حاشیه ببریم و این طور وانمود نماییم که جلسه تنها جهت بررسی حق مسکن برگزار می گردد. وقتی رئیس سازمان بازرسی از گفت و گو با وزیر کار برای برگزاری نشست افزایش حداقل مزد خبر می دهد ازاین رو جلسه تنها به بحث حق مسکن نمی پردازد.
چمنی تصریح کرد: مذاکره اصلی ما روی حداقل مزد و اجرای قانون که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خواهد بود. با این وجود آمادگی داریم که روز چهارشنبه به بحث افزایش حق مسکن هم ورود نماییم.
به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، وزارت کار طی روزهای اخیر از اعضای شورایعالی کار جهت شرکت در جلسه چهارشنبه این هفته دعوت کرده اما مبحث گفت و گو را بررسی مولفه های مزدی حق مسکن عنوان کرده است که با عنایت به صحبت های امروز رئیس سازمان بازرسی به نظر می آید که این جلسه تنها به مبحث حق مسکن نمی پردازد و به احتمال زیاد اصلاح و بازبینی مصوبه دستمزد سال 1399 و افزایش حداقل مزد هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.



1399/02/23
23:37:02
5.0 / 5
1829
تگهای خبر: جت , شركت , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما