معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

مسكن ملی ثبت نامی ها از اردیبهشت كلنگ می خورد

مسكن ملی ثبت نامی ها از اردیبهشت كلنگ می خورد

هم پیما: تولید و عرضه 195 هزار واحد در چارچوب طرح اقدام ملی مسكن در شهرهای جدید برنامه ریزی شده كه از این تعداد 96 هزار واحد به شكل ثبت نامی است و بنا بگفته معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه آغاز می شود.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، كل برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۱۹۵ هزار واحد است كه از این تعداد ۶۰ درصد واحدها بالغ بر ۹۶ هزار واحد در چارچوب فروش اقساطی و ثبت نام و مابقی به صورت قراردادهای مشاركتی پیش خواهد رفت. بنا بگفته طاهرخانی مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید ۳۳ هزار واحد در چارچوب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته اند.
بیشترین تعداد مسكن ملی در پرند
در ۲۱ شهر جدید مقرر است ۱۹۵ هزار واحد مسكونی در چارچوب طرح اقدام ملی مسكن ساخته شود كه بیشترین تعداد به ترتیب در شهر جدید پرند به میزان ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد، شهر جدید صدرا ۲۵ هزار و یك واحد، هشتگرد و بهارستان هركدام ۲۱ هزار واحد، پردیس ۱۹ هزار واحد، فولادشهر ۱۸ هزار واحد و شهر جدید سهند ۱۷ هزار واحد ساخت خواهد شد.
وضعیت پروژه های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسكن در هشت شهر جدید پرند، هشتگرد، بهارستان، گلبهار، فولادشهر، امیركبیر، سهند و صدرا توسط معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید تشریح شد.
اردیبهشت كلنگ ثبت نامی ها زده می شود
حبیب الله طاهرخانی ضمن اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام این طرح در هشت شهر جدید، انتخاب پیمانكار و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسكونی اظهار داشت: واحدهای مشاركتی در برخی از مناطق به پیشرفت بالای ۵۰ درصد رسیده و عملیات اجرایی واحد های ثبت نامی نیز از اردیبهشت ماه شروع می شود.
وی اظهار نمود: به تمامی مدیران عامل شهرهای جدید اعلام نموده ایم پروژه های فاقد مشكلی كه آماده واگذای به پیمانكار برای شروع عملیات اجرایی هستند، باید هرچه زودتر در راه اجرایی قرار گرفته و گزارش مربوطه به شركت عمران شهرهای جدید ارسال شود.
سهم ۱۷ هزار واحدی سهند در طرح اقدام ملی
بگفته طاهرخانی در شهر جدید سهند آذربایجان شرقی مجموعا ۱۷ هزار واحد در برنامه طرح اقدام ملی قرار دارد. تابحال از میان ۶ هزار ثبت نام كننده، صلاحیت سه هزار ۴۱۰ نفر تایید شده است. سهم متقاضیان تایید صلاحیت شده در این شهر جدید ۵۶/۸ درصدی از مجموع ثبت نام كنندگان این طرح است.
تایید ۹ هزار و ۴۶۰ متقاضی در پرند
معاون وزیر راه و شهرسازی درباب شهرهای جدید بهارستان و پرند نیز اظهار داشت: در شهر جدید بهارستان در مجموع ۷ هزار متقاضی تابحال ثبت نام كرده اند كه از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۴ تایید شده اند. همین طور شهر جدید پرند نیز تا كنون ۲۰ هزار ثبت نام داشته است كه از این تعداد ۹ هزار و ۴۶۰ نفر مورد تأیید قرار گرفته اند.
شرایط ۶۹۴۱ نفر در هشتگرد احراز شد
وی اشاره كرد: همین طور ۵۲۰۸ نفر نیز تابحال از مجموع ۹۵۰۰ نفر ثبت نام شده در شهر جدید فولادشهر، ۳۳۹۳ نفر از ۶۰۰۰ نفر ثبت نامی در شهر جدید گلبهار و ۶۹۴۱ نفر از ۱۵ هزار ثبت نامی شهر جدید هشتگرد مورد تأیید شرایط لازم برای ثبت نام در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسكن قرار گرفته اند.
طاهرخانی بر انجام فراخوان پروژه ها، تعیین قیمت ها، ستاندن پروانه و مجوزهای لازم و انتخاب پیمانكار، همزمان با ساماندهی متقاضیان ثبت نام شده اصرار كرد و اظهار داشت: شركت های عمران شهرهای جدید باید تا اردیبهشت ماه خودرا آماده آغاز عملیات اجرایی پروژه های اقدام ملی مسكن كنند.
او همینطور با اشاره به آمار ثبت نام در شهرهای جدید امیركبیر و صدرا اظهار داشت: طبق گزارش های ارائه شده در شهر جدید امیركبیر در استان مركزی، از مجموع، ۱۲۵۰ متقاضی، صلاحیت ۵۲۳ نفر تایید شده است كه این تعداد ۴۱/۸ درصد مجموع متقاضیان طرح اقدام ملی را در این شهر جدید در بر می گیرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: در شهر جدید صدرا در استان فارس نیز در مجموع ۳۱۶۰ متقاضی از مجموع ۶۰۰۰ ثبت نام كننده واجد شرایط تشخیص داده شده اند كه این تعداد برابر با ۵۲/۷ درصد مجموع متقاضیان می شوند.
بدین سبب گزارش، از كل ۱۹۵ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسكن در شهرهای جدید، طبق برنامه ریزی اولیه ۲۵۲۲ واحد برای شهر جدید اندیشه، ۲۵۳۲۷ واحد برای شهر جدید پرند، ۱۹۰۰۰ واحد برای شهر جدید پردیس، ۲۱۰۰۰ واحد برای شهر جدید هشتگرد، ۱۸۰۰۰ واحد برای شهر جدید فولادشهر، ۲۱۰۰۰ واحد برای شهر جدید بهارستان، ۲۵۰۰ واحد برای شهر جدید مجلسی، ۱۵۴۰۰ واحد برای شهر جدید گلبهار، ۵۰۰ واحد برای شهر جدید بینالود، ۲۵۰۰۱ واحد برای شهر جدید صدرا، ۱۷۰۰۰ واحد برای شهر جدید سهند، ۲۲۵۰ واحد برای شهر جدید عالیشهر، ۴۸۰۰ واحد برای شهر جدید سیراف، ۶۳۰۰ واحد برای شهر جدید مهاجران، ۶۱۰۰ واحد برای شهر جدید امیركبیر، ۳۰۰ واحد برای شهر جدید علوی، ۲۰۰ واحد برای شهر جدید شیرین شهر، ۱۰۰ واحد بر
ای شهر جدید رامین، ۲۰۰ واحد برای شهر جدید رامشار، ۴۵۰۰ واحد برای شهر جدید تیس و ۳۰۰۰ واحد برای شهر جدید ایوانكی در این برنامه در نظر گرفته شده و در تعهد ساخت آنها قرار گرفته است.




منبع:

1399/01/16
17:07:04
5.0 / 5
2310
تگهای خبر: تولید , ساخت , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما