اوپك معطل جواب مثبت روسیه

اوپك معطل جواب مثبت روسیه

به گزارش هم پیما اوپك برای كاهش بیشتر تولید در واكنش به شیوع ویروس كرونا و افت تقاضا همچنان معطل عدم تمایل روسیه برای همراهی با این اقدام مانده است.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، منابع آگاه در اوپك به "اس اند پی گلوبال پلاتس" اعلام كردند كه مسكو هنوز به شركای اوپك خود درباره موافقت با كاهش جدید تولید كه از جانب كمیته فنی اوپك پلاس پیشنهاد شده است، پاسخی نداده است.
كمیته فنی مشترك تولیدكنندگان اوپك و غیراوپك كه به این گروه متشكل از ۲۳ كشور تولیدكننده نفت مشاوره می دهد، هفته گذشته بعد از سه روز مذاكرات فشرده در دبیرخانه اوپك در وین پیشنهاد كرد علاوه بر كاهش تولید ۱.۷ میلیون بشكه كه فعلا اجرا می شود، تولید نفت ۶۰۰ هزار بشكه دیگر از آوریل كاهش داده شود و این روند تا ژوئن ادامه پیدا كند. اما درباره نحوه تقسیم این كاهش اشاره ای نكرد.
الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته اظهار كرده بود كه آماده نیست با هیچ تغییری در تولید نفت موافقت كند. وی اظهار داشت: ما به فرصت بیشتری جهت بررسی وضعیت و تأثیر اپیدمی جدید بر بازار جهانی نفت نیاز داریم.
تاریخ نشست رسمی وزیران اوپك پلاس همچنان برای روزهای پنجم و ششم مارس در وین برنامه ریزی شده و منتظر چراغ سبز روسیه برای جلو انداختن برگزاری این نشست و اجرایی كردن كاهش تولید جدید بدون وقفه بیشتر است. هر گونه تغییری در سیاست تولید مستلزم موافقت همه اعضای گروه اوپك پلاس است كه از اوپك، روسیه و سایر تولیدكنندگان غیراوپك تشكیل شده است.
طبق گزارش پلاتس، پرویز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان كه متحد نزدیك روسیه است، روز یكشنبه اظهار نمود كه نشست زودهنگام اوپك پلاس احیانا روی نخواهد داد. سمیر شریفوف، وزیر دارایی جمهوری آذربایجان هم اظهار داشت: دلیلی ندارد بر سر ریزش قیمت نفت به وحشت بیافتیم.
گروه اوپك پلاس كه بیشتر از ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می كند از آغاز سال جاری محدودیت تولید خویش را ۵۰۰ هزار بشكه در روز افزایش داده و به ۱.۷ میلیون بشكه در روز رسانده است كه معادل دو درصد از تقاضای جهانی برای نفت می باشد.
گروه اوراسیا در گزارشی اعلام نمود با اینكه وضعیت تأثیر اپیدمی جدید بر تقاضا برای نفت روشن نیست اما اوپك به وضعیت بحران كوتاه مدت متمركز شده است. گروه اوراسیا برآورد كرد كه تقاضای چین برای نفت در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل حداكثر سه میلیون بشكه در روز كاسته می شود.



1398/11/22
16:00:22
5.0 / 5
3013
تگهای خبر: بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما