مدیركل بیمه بیكاری وزارت كار اعلام كرد

۲۵۵ هزار نفر در كشور مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند

۲۵۵ هزار نفر در كشور مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند

به گزارش هم پیما مدیركل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار با بیان آمار مقرری بگیران بیمه بیكاری مهارت دیده در هشت ماهه امسال، اظهار داشت: هزینه گذراندن دوره های مهارتی رایگان است و از مقرری بیمه بیكاری كارگر كم نمی گردد.



كریم یاوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: هم اكنون حدود ۲۵۵ هزار نفر در كشور مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند و از شروع امسال تا اختتام آبان ماه نیز ۱۹ هزار و ۹۱۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیكاری برای بازآموزی و گذراندن دوره های مهارتی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مكلف است آموزش مهارتهای مورد نیاز بازار كار و باز آموزی مهارت كارگران تحت پوشش بیمه بیكاری را در مراكز آموزش فنی و حرفه ای یا مراكز آموزش جوار كارخانجات فراهم آورد.

رایگان بودن هزینه آموزش های مهارتی

به گفته یاوری، كارگران بیكار شده از روزی كه مشمول دریافت مقرری بیمه بیكاری می شوند برای یادگیری مهارت به سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی می گردند ولی برای هزینه دوره های مهارتی از مقرری بیمه بیكاری آنها كم نمی گردد بلكه به جهت اینكه مهارتی فرا بگیرند با هزینه صندوق بیمه بیكاری هزینه آموزش آنها پرداخت می شود و دوره های بازآموزی و ارتقای مهارت آموزی را بطور رایگان در سازمان فنی و حرفه ای طی می كنند.

پرداخت مقرری بیمه از روز اول بیكاری

مدیركل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار درباره نحوه پرداخت مقرری بیمه بیكاری به كارگران بیكار شده نیز توضیح داد: مقرری بیمه بیكاری از روز اول بیكاری برای همه كارگران قابل پرداخت می باشد و كارگران باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیكاری به ادارات كار بازگشت و ضمن اعلام بیكاری، آمادگی خودرا برای اشتغال به كار مجدد اعلام كنند.

وی درانتها بر لزوم حفظ اشتغال و صیانت از نیروهای كار در بنگاهها اصرار كرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر باید از ریزش نیروهای كار و بروز مشكلات بیشتر برای بنگاههای اقتصادی جلوگیری شود و كارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی نیز با عنایت به اهمیت برخورداری از مزایای بیمه، نسبت به بیمه كارگران خود اقدام نمایند.

به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، برمبنای آمارها تا اختتام شهریور ماه ۲۶۳ هزار نفر مقرری بیمه بیكاری دریافت نمودند كه این میزان نسبت به مهر ماه امسال با كاهش حدود سه درصدی مواجه بوده و به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.





منبع:

1398/09/29
18:54:22
5.0 / 5
1926
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما