رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور

كرمان برند مقاومت است

كرمان برند مقاومت است

به گزارش هم پیما ایسنا/كرمان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگاه وی به مسایل كلان كشور عنوان كرد: امروز سردار سلیمانی قدرتی تولید كرده است كه آمریكا و قدرت های دیگر به این اصل رسیده اند كه ایران به تنهایی تولید كننده قدرت در جهان است و می تواند امروز استان كرمان را بعنوان برند مقاومت بیان نمود.


"علی اوسط هاشمی" امروز ۲۰ آذرماه در جلسه شورایعالی مهارت استان كرمان اظهار داشت: درك درست به اهمیت مهارت آموزی پشتوانه ارزشمندی برای سازمان فنی و حرفه ای است.
وی شورایعالی اشتغال و شورایعالی فنی و حرفه ای را دو شورایعالی بالاتر از شورایعالی مهارت دانست و اظهار نمود: اشتغال را به جاری كردن پول در جامعه تشریح كردیم و همیشه به توزیع خوب فكر كردیم اما به خروجی توجه نكردیم و تحت عناوین مختلف سرمایه های پرارزش را تزریق كرده ایم كه اگر چنین رویه ای را پیش نگرفته بودیم، امروز با ابر چالش بیكاری و فقر روبرو نمی شدیم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور افزود: استان كرمان زیرساخت های اقتصادی قوی دارد كه سالانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده این استان بوده و صنایع بزرگش در كشور زبان زد است ازاین رو باید در بحث مهارت هم به دنبال جهشی بزرگ باشد.

مدرك گرایی، برای جامعه حقارت می آورد
وی با بیان این مطلب كه برپایه سند مهارت استان كرمان و با عزم ملی، باید به سمت مهارت گرایی گام برداریم، مطرح كرد: نباید همه توجه ما به مدرك باشد چونكه این نگرش برای جامعه حقارت می آورد به طوریكه نوع نگاه به آرایشگر و یك كارشناس ارشد متفاوت می باشد و امروز ارزش را خطاب به دكتر، مهندس، آیت الله، سردار و... دانسته ایم در حالیكه ارزش به مهارت در جامعه وزن نداده ایم بنابراین سند مهارت را باید در جامعه دید تا همه چیز به دولت انباشت نشود.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید براینكه تا زمانی كه رفاه و رضایت در جامعه موج نزند، بطور قطع به مسیر خدمت و فضا سازی نرسیده ایم، خاطرنشان كرد: نوع كار را لوكس تعریف كرده ایم و نگاه توام با لوكس بودن ما را به جایی نمی رساند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور با اشاره به جمعیت استان كرمان عنوان كرد: حدود ۳۰۰ هزار تبعه افغانی در استان كرمان حضور دارند كه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی این استان در دستان آنهاست.
اوسط هاشمی با بیان این مطلب كه هیچ واحد صنعتی و كارآفرینی نیروی جذب نمی كنند مگر این باور را داشته باشد كه گره ای از مشكلاتش توسط مسئولین حل خواهد شد، خطاب به مسئولین استان كرمان اظهار داشت: انتظار داریم در كوتاهترین زمان ممكن سند مهارت استان را برپایه اسناد بالادستی استان به ما ارائه دهید.
وی با اشاره به ضعیف شدن برخی فرصت های شغلی و به وجود آمدن فرصت های شغلی جدید برپایه پیشرفت های جهان تصریح كرد: با عنایت به تحولات عظیمی كه در حوزه فناوری در جهان وجود دارد، اگر خودمان را آماده رویارویی با چنین فضاهایی نكنیم همین فرصت های كنونی را هم در آینده نزدیك از دست خواهیم داد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور با اشاره به اینكه ۴۰ درصد متقاضیان این سازمان را فارغ التحصیلان دانشگاهی می سازند، اظهار نمود: یك هزار و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد در استان كرمان وجود دارد كه بخشی از مسئولیت این حوزه را برعهده دارند كه نشان داده است باید برون سپاری را به سمت آموزشگاه های آزاد سوق دهیم و باید سازمان دهی مهارت با محوریت سازمان فنی و حرفه ای باشد و بدانید كه گواهی سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه است و در همه جای دنیا دارای ارزش می باشد.
وی افزود: با آموزش و پرورش آیین نامه مشتركی تدوین كردیم و مقرر شد از مقطع اول و دو متوسطه الزاما همه دانش آموزان را به سمت آموزش های مهارتی سوق دهیم و دانش آموزان ما همزمان با با فارغ التحصیلی، یك گواهی مهارت هم دریافت خواهند كرد.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خاطرنشان كرد: باید پیوست مهارت در اقتصاد كشور داشته باشیم و نمی توان از اشتغال بدون مهارت سخن گفت ضمن آنكه باید مدنظر داشت كه اشتغال با مهارت پایدارتر خواهد بود و سفارش می كنم استان كرمان را عاری از نیروهای بدون مهارت نماییم و اگر مهارت را سرلوحه قرار دهیم دیگر شاهد عزاهای عمومی در كشور نخواهیم بود.
اوسط هاشمی پیشنهاد كرد: تمام شركت های بزرگ می توانند در تجهیز كارگاه های سازمان فنی و حرفه ای مشاركت داشته باشند تا به نیروهای آنها مهارت لازم را آموزش دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور خطاب به مدیران استان كرمان اظهار داشت: مدیران استان كرمان یك رشته در استان شناسایی و به ما اعلام كنند تا مسابقات ملی مهارت در آن رشته را در استان كرمان برگزار نماییم تا نفرات برتر این مسابقات را بتوانیم با نام استان كرمان به المپیاد جهانی مهارت در آن رشته اعزام نماییم و حتی معتقدیم باتوجه به ظرفیت های این خطه، استان كرمان می تواند میزبان المپیاد جهانی مهارت باشد.
وی در بخش پایانی صحبت های خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگاه وی به مسایل كلان كشور عنوان كرد: امروز سردار سلیمانی قدرتی تولید كرده است كه آمریكا و قدرت های دیگر به این اصل رسیده اند كه ایران به تنهایی تولید كننده قدرت در جهان است و می تواند امروز استان كرمان را بعنوان برند مقاومت بیان كرد.



1398/09/20
17:36:04
5.0 / 5
1836
تگهای خبر: آموزش , ارز , اشتغال , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما