وزیر تعاون تأكید كرد:

ضرورت جذب مشاركت عمومی برای مهار خط فقر در كشور

ضرورت جذب مشاركت عمومی برای مهار خط فقر در كشور

به گزارش هم پیما وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید قدم های خوبی برای توسعه تعاون در كشور برداشته است و برای مهار خط فقر عزم جدی دارد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جریان سفر خود به استان یزد در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد - اظهار نمود: نظام سلطه طمع كرده و همه توان خویش را ضد ملت ایران به كار گرفته و از همكاران و همراهان خود خواسته كه در این راه او را همراهی كنند. اما شكست های گوناگونی هم كه در این حركات نصیب دشمن شده به خوبی نشان داده كه ملت ایران اگر تمام راه هایش هم بسته باشد، باز هم خویش را به مقاصدش می رسانند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تاریخ نشان داده كه هرچه تحریم ها بیشتر شده، ملت ایران با تلاش و جدیت بیش تر ایستادگی كرده و زمینه ایستادن روی پای خویش را به وجود آورده اند.
شریعتمداری خاطرنشان كرد: با این وجود این فشارها مسئولیتی كه بر دوش مسؤلان قرار گرفته را بسیار سنگین تر كرده و باید همه تلاش نماییم كه مشكلات مردم را برطرف نماییم. در خیلی از شهرها الان افرادی زیر خط فقر زندگی می كنند و این مورد زندگی را برای این افراد سخت كرده است.
وی با اشاره به این كه یزد همیشه آمار بیكاری پایینی داشت اظهار داشت: الان با مشكلاتی كه در كشور به وجود آمده، آمار بیكاری در یزد هم افزایش یافته است.
این مقام مسئول اضافه كرد: قریب 30 درصد از مردم در جوامع روستایی و شهری نزدیك خطوط فقر زندگی می كنند و برای حل این مورد نیازمند مشاركت همه مردم هستیم.
وی اظهار داشت: اعتبارات دولت برای برخورد با فقر، سال قبل هفت هزار میلیارد تومان بوده و برای امسال سعی شده كه به 8400 میلیارد تومان برسد ولی سازمان برنامه و بودجه بیان كرده كه بیشتر از 70 درصد این رقم امكان تامین بودجه ندارد.
شریعتمداری اظهار داشت: معتقدیم كه تمام اطلاعات و آمارهای فعالیت هایی كه به مردم عرضه می شود باید به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان كرد: در حوزه تعاون هم بالغ بر 93 هزار تعاونی در كشور فعالیت می نمایند كه نقش بسیار مهمی در اقتصاد جامعه بخصوص اقتصاد خرد را بر عهده دارند.



1398/06/15
12:18:38
5.0 / 5
1804
تگهای خبر: توسعه , جت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما