معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح متروی هشتگرد اختتام تابستان، سفر 45 دقیقه ای هشتگرد تهران

افتتاح متروی هشتگرد اختتام تابستان، سفر 45 دقیقه ای هشتگرد تهران

هم پیما: مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: متروی شهر جدید هشتگرد تا اختتام تابستان امسال به بهره برداری می رسد.



به گزارش هم پیما به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی بامداد امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد در جمع خبرنگاران گفت: متروی شهر جدید هشتگرد تا اختتام تابستان به بهره برداری می رسد و با عنایت به اینكه شهر جدید هشتگرد، ظرفیت سكونتی بالایی دارد، با شروع به كار این مترو استقبال خوبی از طرف مردم مواجه خواهد شد و می تواند بعنوان بازار هدف اقشار كم درآمد تهران، عمل كرده و بازار مسكن پایتخت را ساماندهی كند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره مدت زمانی سفر ریلی از هشتگرد به تهران اظهار داشت: قطار فوق العاده تهران هشتگرد، ۴۵ دقیقه ای به مقصد خواهد رسید.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید درباره افزایش تسهیلات مسكن مهر اضافه كرد: افزایش تسهیلات پروژه های مسكن مهر ابلاغ گردیده و فهرست واحدهای مشمول در حال احصاء است. ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر مشمول تسهیلات جدید می شود كه ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید قرار دارند.
طاهرخانی با اشاره به اینكه ساخت ۵۸ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن شروع شده است، اظهار داشت: برای ساخت این واحدها، آماده سازی و زیرسازی اراضی در اولویت قرار دارد. همین طور راه اندازی ۱۰۰ هزار واحد دیگر نیز نهایی شده كه در مرحله اولیه جانمایی و صدور پروانه قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه استقبال پیمانكاران از پروژه های مسكونی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن قابل توجه بوده است، اضافه كرد: از آنجایی كه شهرهای جدید روند رو به رشدی دارند، استقبال خوبی از طرف سازندگان برای راه اندازی واحدهای مسكونی مشاركتی در شهرهای جدید شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره متروی هشتگرد اظهار داشت: تابحال ۸۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط ریلی و ایستگاه متروی هشتگرد هزینه شده و برای اتمام آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
طاهرخانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره ۷۰۰۰ متقاضی مسكن مهر پردیس كه بدون واحد مسكونی مانده بودند، اشاره كرد: همه این ۷۰۰۰ متقاضی تأمین واحد شده اند.
به گفته وی، هزینه ساخت هر واحد مسكونی برنامه اقدام ملی، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید درباب متروی پرند اشاره كرد: متروی پرند را شهرداری تهران می سازد و شركت عمران شهرهای جدید درباب آن نقشی ندارد.


منبع:

1398/05/01
17:51:43
5.0 / 5
1970
تگهای خبر: بازار , تولید , ساخت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما