معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص۱۰۸۰هكتار زمین دولتی برای ساخت انبوه مسكن

اختصاص۱۰۸۰هكتار زمین دولتی برای ساخت انبوه مسكن

به گزارش هم پیما مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسكن از اختصاص ۱۰۸۰ هكتار زمین برای راه اندازی پروژه های آماده سازی زمین، انبوه سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی اطلاع داد.



به گزارش هم پیما به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان با اشاره به ابلاغ اخیر وزیر راه و شهرسازی، از آمادگی ادارات كل راه و شهرسازی استانها در اختصاص زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید مسكن اطلاع داد و اضافه كرد: حدود یك میلیون و پانصد هزار هكتار زمین در سراسر كشور تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسكن قرار دارد كه با شناسایی و برنامه ریزی های ابتدایی مقرر شده ۱۰۸۰ هكتار این زمین ها بزودی برای ساخت و ساز در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.
وی، ۶۰ درصد هزینه تمام شده مسكن را مربوط به ارزش زمین دانست و ابراز امیدواری كرد: با اجرای این طرح امیدواریم بتوانیم بخشی از مشكلات مسكن مردم كشور را حل نماییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیاتی شدن طرح اقدام ملی در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: بر طبق این طرح ظرف دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در سراسر كشور ساخته خواهد شد.
تكمیل پروژه های مسكن مهر تا آخر ۹۸
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن، درباره آخرین وضعیت اتمام پروژه های مسكن مهر هم تصریح كرد: با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی تا كنون پرونده مسكن مهر در ۵ استان بسته شده و امیدواریم تا آخر سال در سایر استان ها هم شاهد اتمام پروژه های مسكن مهر به جز پروژه هایی كه مشكلات حقوقی دارند باشیم.
بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیران كل راه و شهرسازی استان ها دستور داد كه با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسكن حداكثر توان و تلاش خود را برای راه اندازی پروژه های آماده سازی زمین، انبوه سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی به كار گیرند.

1398/03/11
16:07:25
5.0 / 5
1815
تگهای خبر: ارز , تولید , خدمات , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما