اخطار محققان نسبت به افزایش نرخ سالانه فرونشست در استان البرز

اخطار محققان نسبت به افزایش نرخ سالانه فرونشست در استان البرز

به گزارش هم پیما رئیس مركز پژوهش های كاربردی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور از اجرای مطالعات جدید درباره نرخ فرونشست استان البرز اطلاع داد و نسبت به افزایش این پدیده در این استان اخطار داد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا دكتر فریبرز قریب ضمن بیان این كه پهنه فرونشست در استان البرز نسبت به گذشته افزایش یافته است، اضافه كرد: استان البرز بعنوان یكی از استان های پرخطر و در معرض تنش مخاطره فرونشست در كشور به حساب می آید و به علت شرایط خاص این استان از نظر جمعیتی و وابستگی زیاد به منابع آب زیرزمینی، مركز پژوهش های كاربردی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور مطالعات جدیدی در این زمینه انجام داده است.
رئیس مركز پژوهش های كاربردی با اشاره به این كه نتایج مبین گسترش پهنه فرونشست نسبت به مطالعات قبلی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور در سال ۱۳۸۴ است، تصریح كرد: تقریباً تمامی دشت های "هشتگرد"، "نظرآباد" و "كرج" با نرخ سالانه حدود ۶ تا ۷ سانتی متر در سال متأثر از این پدیده هستند.


قریب افزود: بر مبنای مستندات و گزارشات موجود در مركز پژوهش های كاربردی سازمان زمین شناسی در صورت تداوم خشكسالی ها در منطقه و فشار بیش از اندازه توان بر منابع و انسداد جریان های بالادستی آب و عدم توجه به هشدارها، چشم انداز نامطلوبی در پیش روی دشت های استان البرز به وجود خواهد آمد.
به گفته وی یافته های مركز پژوهش های كاربردی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور در این خصوص به صورت مستند موجود و قابل دسترس است و قبل از این در جلسات مختلف استانداری و دستگاه های اجرایی استان البرز هم عرضه شده است.



1398/02/31
00:02:37
5.0 / 5
1576
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما