۲۰۰۰ فقره وام به سیل زدگان داده می شود

۱۷ هزار وعده غذایی گرم راهی مناطق سیل زده شد

۱۷ هزار وعده غذایی گرم راهی مناطق سیل زده شد

هم پیما: معاون تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از ارسال بسته های كالایی، دارویی و بهداشتی به لطمه دیدگان سیل اخیر آگاهی داد و اظهار داشت: با همكاری بانك توسعه تعاون، رفاه كارگران و صندوق بازنشستگی كشوری، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در اختیار تعاونی های خسارت دیده و سیل زدگان قرار می گیرد.



محمد كبیری در گفت و گو با ایسنا، درباره اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی به لطمه دیدگان حادثه سیل، اظهار داشت: از روز گذشته كه عازم استان شدیم جلسه شورای هماهنگی را تشكیل دادیم؛ تمام مدیران كل و رؤسای سازمانهای تابعه در این نشست حضور داشتند و اقداماتی كه باید انجام می گرفت، تشریح شد.

وی افزود: در همین راستا منویات مدنظر جناب وزیر را مطالبه كردیم ولی برای آنكه كمبودی وجود نداشته باشد بازدید میدانی هم از شهرستان آقل قلا و روستاهای اطراف آن به عمل آمد. ابعاد مشكلات مردم گسترده بود ولی همكاران ما در هلال احمر و ارگان های دیگر حضور به موقع داشتند و كمك رسانی می كردند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره تصمیمات گرفته شده برای پشتیبانی از بنگاههای تعاونی و لطمه دیدگان در اثر سیل، اظهار داشت: با مجموع تصمیماتی كه گرفتیم مقرر شد در چارچوب ارسال بسته های كالایی و ضروری غذایی بسته های دارویی و بهداشتی و همین طور ارسال ۱۷ هزار بسته غذایی گرم امدادرسانی ها ادامه داشته باشد؛ همین طور تمام تعاونی ها و بنگاههای كوچك و متوسطی كه گرفتار مشكل شدند با همكاری بانك های زیرمجموعه وزارت كار مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته كبیری، با هماهنگی بانك توسعه تعاون، رفاه كارگران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون مقرر شد تا پس از تخمین میزان خسارات وارده، تسهیلات لازم در اختیار تعاونی ها و بنگاهها قرار داده شود و مجموعاً ۲۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مردم لطمه دیده اختصاص پیدا كند.

وی اضافه كرد: در كنار بانك های مذكور و صندوق بازنشستگی كشوری، صندوق كارآفرینی امید را هم اضافه كردیم تا در صورت نیاز از منابع آن استفاده نمائیم.

معاون وزیر كار درانتها اظهار داشت: بوسیله هلدینگهای دارویی كمبودهای دارویی در استان را احصاء و شناسایی كردیم و امروز با عاملیت سازمان تأمین اجتماعی جبران این كمبودها در اقصا نقاط استان شروع شده است.

به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، به دنبال بارش شدید باران در استان های مازندران و گلستان و جاری شدن سیل خیلی از خانه ها و كارگاه ها گرفتار لطمه و خسارت شد و در فاصله كوتاهی دستگاه ها، وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط برای یاری رساندن به لطمه دیدگان سیل وارد عمل شدند. رئیس سازمان مدیریت بحران كشور باز از برآورد میزان خسارت سیل مازندران تا ۱۰ روز آینده آگاهی داده است. به دنبال وقوع حادثه سیل مازندران و گلستان، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر لزوم امدادرسانی تمام زیرمجموعه های وزارتخانه به حادثه دیدگان سیل و تأمین نیازهای اولیه و حمایت اجتماعی از آنها، برای صیانت از نیروهای كار و راه اندازی بنگاههای اقتصادی حادثه دیده و در جهت احیای اشتغال مجدد كارگران دستور تشكیل كارگروهی ویژه را صادر كرد.




1398/01/06
13:55:31
5.0 / 5
1350
تگهای خبر: اشتغال , بانك , توسعه , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما