یك كمیسیون عمران مجلس:

عمر ناوگان ریلی در كشور بالای ۳۰ سال است

عمر ناوگان ریلی در كشور بالای ۳۰ سال است

به گزارش هم پیما یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عمر ناوگان ریلی در كشور بالای ۳۰ سال است و باید از هر ظرفیتی كه امكان پذیر بوده واگن ها را نوسازی كنند.


مجید كیان پور در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه در مسئله گردشگری روی ایجاد هتل ها و توسعه مكان های اقامتی تمركز نماییم، اضافه كرد: همینطور باید روی ظرفیت حمل ونقل ریلی و هوایی كار شود و از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده نماییم.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت های حمل ونقل ریلی در كشور نیاز به توسعه دارد تا بتوانیم بر مبنای برنامه ششم به آن آماری كه لحاظ شده برسیم.
كیان پور بیان كرد: لزوم دارد بخش حمل ونقل مسافر را افزایش دهیم، همینطور بخش حمل ونقل بار هم یك اولویت استراتژیك در كشور باشد و بار را از روی جاده جمع نماییم و از راه ریل ها بارها جابه جا شوند.
این عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه تلاش نماییم از حمل ونقل تركیبی (ریلی، جاده ای، هوایی) استفاده نماییم، خاطرنشان كرد: هنوز نتوانستیم سهم ایران را در بحث حمل ونقل در بازارهای منطقه و خاورمیانه داشته باشیم.
وی افزود: خیلی توجه به بحث جابه جایی كالا در بخش بین المللی نداشتیم درحالی كه ایران ظرفیت خوبی است و با عنایت به اینكه بین ۱۵ كشور همسایه قرار دارد باید بتوانیم سهم خوبی در حمل ونقل داشته باشیم، ایران می تواند شاهراه ترانزیت به اروپا، آسیای میانه و بعنوان یك مفصل در میان كشورهای آسیای دور، خاورمیانه، اروپا و آسیای میانه عمل كند.
این عضو كمیسیون عمران مجل شورای اسلامی با اشاره به اینكه عمر ناوگان ریلی در كشور بالای ۳۰ سال است، افزود: با پشتیبانی از تولید داخلی و واحدهایی كه صنعت حمل ونقل ریلی را ایجاد كرده و تولیدكننده واگن هستند (چه مسافری چه باری) از ظرفیت توان داخلی استفاده نماییم و همراه با انتقال تكنولوژی به داخل كشور، از ظرفیت تكنولوژی و دانش كه در كشور وجود دارد استفاده و یك اشتغال پایدار را در این صنعت ایجاد نماییم.
كیان پور با اشاره به نقش بخش خصوصی در این صنعت عنوان كرد: بخش خصوصی محور كار است و دولت باید سیاست گذاری و كمك نماید تا بخش خصوصی فعالیت داشته و موانع پیش رو را بردارد و اجازه ندهند، وقتی كه توان تولید در داخل وجود دارد محصول مشابه وارد شود.
وی با اشاره به اینكه باید از هر ظرفیتی كه امكان پذیر است واگن ها را نوسازی كنند، عنوان كرد: گرایش مردم به حمل ونقل ریلی زیر ۵ درصد است درحالی كه باید حداقل به ۱۰ درصد افزایش یابد.
این عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارزان بودن انرژی های حامل سبب عدم استفاده مردم از حمل ونقل ریلی شده است و تا زمانی كه قیمت حامل های انرژی را واقعی نكنیم و به دنبال این نباشیم كه از منابع كشور در جهت حفظ محیط زیست، كاهش آلودگی هوا و تبدیل كردن آن به ارزش افزوده تر مناسب تری استفاده نماییم صنعت ریلی كشور به رونق خود نمی رسد.
كیان پور با اشاره به یارانه پنهانی كه وجود دارد، خاطرنشان كرد: دولت در تمام زمینه ها حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می كند تا زمانی كه قیمت های انرژی را واقعی نكنیم برای بخش خصوصی و عموم مردم توجیه اقتصادی مناسبی روی استفاده حمل ونقل ریلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: صنعت ریلی كشور یكی از ایمن ترین مسیرهای ترددی برای سفر است.



1397/12/11
18:03:57
5.0 / 5
1656
تگهای خبر: ارز , اشتغال , بازار , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما