ماجرای دو مرتبه پرواز ناموفق تهران-استانبول

ماجرای دو مرتبه پرواز ناموفق تهران-استانبول

هم پیما: مدیر روابط عمومی شركت هواپیمایی هما علت دو مرتبه پرواز ناموفق روز گذشته تهران-استانبول را كه در نهایت بامداد امروز برای سومین بار انجام و هواپیما موفق به فرود در فرودگاه استانبول شد را تشریح نمود.


معصومه اصغرزاده در گفت و گو با ایسنا، درباب دو مرتبه پرواز ناموفق تهران-استانبول شركت هواپیمایی ایران ایر به شماره ۷۱۹ كه در نهایت بامداد امروز (پنجشنبه) منجر به فرود هواپیما در فرودگاه استانبول شد، اظهار داشت: روز گذشته این پرواز طی دو مرتبه به مقصد استانبول انجام شد كه به سبب مه موجود در فرودگاه امكان فرود هواپیما وجود نداشت و سبب شد كه هواپیما به تهران بازگردد، اما در نهایت بامداد امروز پرواز مذكور با موفقیت انجام شد و فرآیند جابجایی مسافران از استانبول به مقصد تهران باز جهت بازگشت به ایران ظهر امروز صورت گرفت.
وی در پاسخ به اینكه به چه علت مسئولان پرواز متوجه نشدند كه فرودگاه استانبول به سبب شرایط جوی امكان فرود ندارد؟ اظهار نمود: به سبب اینكه وجود مه و میزان دید باند برای خلبان مهم می باشد. در ابتدا اعلام می شود كه دید مناسب می باشد و مجوز پرواز صادر می شود، اما وقتی كه هواپیما به مقصد می رسد، میدان دید برای فرود كم شود و بنا بر این باز خلبان اساسا در چنین شرایطی ریسك نمی كند.
وی در ادامه اظهار داشت: بنا بر این باز هواپیما باردیگر به ایران بازگشت و در حالیكه این رفت و برگشت ها برای ایرلاین بسیار هزینه بر است، اما حفظ ایمنی مسافران در اولویت قرار دارد.
مدیر روابط عمومی شركت هواپیمایی ایران ایر همین طور در پاسخ به اینكه آیا به مسافران پرواز مربوطه خسارت تعلق می گیرد یا خیر؟ اشاره كرد: به سبب شرایط جوی خسارتی مشمول مسافران نمی گردد و در عین حال هم برای مسافران حاضر در فرودگاه امام خمینی(ره) و هم برای مسافران فرودگاه استانبول جهت اقامت شبانه هتل در نظر گرفته شد.
گفتنی است، روز گذشته پرواز تهران-استانبول شركت هواپیمایی ایران ایر به شماره ۷۱۹، ساعت ۶ تهران را به مقصد استانبول ترك كرد ولی به سبب مه گرفتگی فرودگاه استانبول مبادرت به بازگشت كرد و ساعت ۱۲: ۳۰ در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست. باردیگر این پرواز ساعت ۱۶ انجام شد كه باز هم به سبب مه موجود در فرودگاه استانبول، این هواپیما دوباره به سمت تهران بازگشت و ساعت ۲۲: ۳۰ باز هم در فرودگام امام خمینی (ره) به زمین نشست. در نهایت اما هواپیمای مربوطه ساعت ۸ امروز (پنجشنبه) برای سومین تهران را به مقصد استانبول ترك كرد و موفق به فرود در فرودگاه استانبول شد.



1397/12/02
19:33:30
5.0 / 5
1555
تگهای خبر: پرواز , شركت , فرودگاه , مسافران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما