در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام در فرودگاه مهرآباد چه گذشت؟

در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام در فرودگاه مهرآباد چه گذشت؟

به گزارش هم پیما مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات كشوری و لشگری در ترمینال یك فرودگاه مهرآباد برگزار گردید.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در این مراسم با اشاره به این كه هر ساله این لحظات را جشن می گیریم و خاطرات را مرور می نماییم، تصریح كرد كه ما در این روز با آرمان های امام راحل پیمان می بندیم و اعلام می نماییم كه راه ایشان ادامه دارد، اساس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بر تقواست و آنچه به تقوا بنا نهاده شده باشد ابدی خواهد بود و ما همواره باید خویش را در پیشگاه الهی ببینیم و برای اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش نماییم.
وی بیان كرد كه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه های ریز و درشتی را مدنظر قرار داده و اجماع جهانی و شبه جهانی انقلاب را به وجود آورده است، امام خمینی (ره) با سلطه مقابله نمود و هدف انقلاب اسلامی ایران سلطه ستیزی بود؛ ازاین رو اگر بنا بود سلطه پذیر باشیم نیازی به انقلاب احساس نمی شد و دلیلی برای تقدیم هزاران شهید نبود.
وزیر راه و شهرسازی همینطور به فعالان اقتصادی سفارش كرد كه با كاهش وابستگی خود به ارز، موجبات افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی و هم پایداری اقتصاد و تولید را رقم بزنند.
در حاشیه این مراسم علی عابدزاده - رئیس سازمان هواپیمایی كشوری - در جمع خبرنگاران و در پاسخ به صحبت های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی در خصوص این كه فروش بلیت پروازهای برنامه ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می كند، اظهار نمود كه اصولاً نمی توانیم شبكه چارتری را به صورت كامل قطع نماییم چراكه بخشی از مسافرت ها به صورت گردشگری انجام می شود كه باید به صورت چارتری باقی بماند و این مساله در دنیا تعریف شده است و هم اكنون ۲۰ درصد پروازها به صورت چارتری انجام می شود.
وی همینطور با بیان این كه قیمت های بلیت را خود شركت های هواپیمایی تعیین می كنند و حداكثر نرخ مشخص است، اظهار نمود كه اگر كسی بالاتر از نرخ تعیین شده بلیت بفروشد و این مساله منعكس شود، با آن برخورد می شود و در این زمینه سازمان هواپیمایی كشوری بازرسی هایی لازم را انجام می دهد. اما به مردم سفارش می نماییم قیمت های مربوطه را با استفاده از سایت شركت ها ملاحظه كنند.
گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در واكنش به تحقیق و تفحص از این شركت توسط مجلس شورای اسلامی، اعلام نمود كه برخی سوالات در ذهن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملكردها و پروژه ها از دهه ۸۰ مطرح بود كه عموم این مسائل به دوره ما مربوط نمی گردد و در این رابطه به مجلس شورای اسلامی رفتیم و توضیحات لازم را عرضه كردیم و به اقداماتی كه انجام داده ایم، اشاره شد.
مهابادی تصریح كرد كه تحقیق و تفحص از دستگاه ها و نهادهای مختلف، پدیده معمولی است و بعد از توضیحات عرضه شده باید ببینیم چه پیش می آید. ما فعالیت خویش را پیش می بریم و نگرانی بابت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نداریم.



1397/11/13
16:12:38
5.0 / 5
1556
تگهای خبر: ارز , بازار , پرواز , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
هم پیما
هم پیما