سازمان هواپیمایی اعلام كرد؛

كاهش ۲۰ درصدی پروازهای داخلی، اختصاص ۲۰ درصد تأخیرها به آسمان

كاهش ۲۰ درصدی پروازهای داخلی، اختصاص ۲۰ درصد تأخیرها به آسمان

هم پیما: سازمان هواپیمایی كشوری با انتشار گزارش تاخیر شركت های هواپیمایی، از كاهش بیست درصدی حجم پروازهای داخلی آگاهی داد.



به گزارش هم پیما به نقل از مهر، سازمان هواپیمایی كشوری، گزارش تأخیر شركت های هواپیمایی در آبان ماه امسال را درباب پروازهای داخلی منتشر نمود.
بر این اساس، شركت هواپیمایی سپهران با داشتن ۵۴ درصد تأخیر در پروازهای خود، بالاترین میزان تأخیرهای پروازی در آبان را كسب نمود. این شركت از مجموع ۱۲۵ پرواز انجام شده در دو ماه گذشته، ۶۸ پرواز معادل ۵۴ درصد را با تأخیر و ۵۷ پرواز معادل ۴۶ درصد را به موقع انجام داده است.
همچنین درباب تأخیرات پروازهای داخلی آبان ماه، شركت آتا با داشتن ۵۱ درصد تأخیرات پروازی، در رتبه دوم شركت های هواپیمایی كشور قرار گرفت؛ به نحوی كه این شركت از مجموع ۳۵۵ پرواز انجام شده خود، ۱۸۰ پرواز معادل ۵۱ درصد را با تأخیر و ۱۷۵ پرواز معادل ۴۹ درصد را به موقع به اختتام رساند.
رتبه سوم باز به هواپیمایی تابان با ۴۶ درصد تأخیر در مجموع ۶۹ پرواز انجام شده این شركت در آبان امسال، تعلق گرفته است.
بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی كشوری، شركت هواپیمایی آسمان با كسب ۲۰ درصد تأخیر نسبت به كل پروازهای داخلی انجام شده در آبان ماه بیشترین تعداد تأخیرات را در كل شركت های هواپیمایی به دست آورد. این شركت ۷۸۱ پرواز در آبان ماه به ثبت رساند كه بیشترین تعداد پرواز نسبت به سایر شركت های هواپیمایی در دومین ماه پائیز محسوب می شود؛ به نحوی كه ۳۳۵ پرواز این شركت معادل ۴۳ درصد با تأخیر انجام شد و ۴۴۶ پرواز معادل ۵۷ درصد را به موقع به اختتام رساند.
گفتنی است شركت های هواپیمایی ساها و معراج با داشتن به ترتیب ۱۴ و ۱۵ درصد تأخیرات پروازی بهترین شركت های هواپیمایی در آبان ماه از نظر داشتن كمترین تغییرات به حساب می آیند. سهم این دو شركت از كل تأخیرات پروازی، پروازهای انجام شده در آبان امسال، به یك درصد می رسد.
گفتنی است در آبان ماه امسال، مجموعا ۴ هزار و ۹۱۴ سورتی پرواز انجام شده كه نسبت به ماه پیش از آن (مهر ۹۷) كه ۴ هزار و ۷۷۷ سورتی پرواز به ثبت رسیده بود، ۲.۸ درصد رشد نشان می دهد؛ این در شرایطی است كه در آبان ماه پارسال (آبان ۹۶) ۵ هزار و ۹۰۸ سورتی پرواز داخلی انجام شده بود كه با این حساب، در آبان امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۲۰.۲ درصد كاهش پروازهای داخلی داشته ایم.


1397/10/11
15:21:29
5.0 / 5
1675
تگهای خبر: پرواز , شركت , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما