معامله مسكن در بورس شدنی است؟

معامله مسكن در بورس شدنی است؟

به گزارش هم پیما یك اقتصاددان به طرح فروش مسكن در بورس اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح بسیار ساده تر از طرح فروش نفت در بورس است.



مسعود صوفی مجیدپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: هم اكنون هم خیلی از شركت های ساختمانی و برج های بزرگ سهام شان را در بورس عرضه می كنند، اما این كه قرار باشد مسكن خرد هم در این بازار مورد معامله قرار گیرد، بسیار بعید به نظر می آید.

وی با اشاره به تصویب طرح فروش نفت در بازار بورس، اظهار نمود: در این طرح قرار شده نفت هم همانند كالاهای دیگر در این بازار مورد معامله قرار بگیرد و هر كسی كه می خواست بتواند از نفت سهم بخرد.

صوفی مجیدپور با بیان این كه قرار شده است وزارت نفت به صورت بشكه ای و سهامی در بازار بورس عرضه كند، اظهار داشت: ظاهرا این طرح به این منظور اجرا شده تا فروش نفت به یك حجمی برسد و آن خریدار كه در بخش خصوصی است، بتواند با استفاده از ارتباط گیری با شركت های خارجی آنرا به فروش برساند.

این كارشناس مسائل اقتصادی با بیان این كه هدف از اجرای طرح فروش نفت در بورس دورزدن تحریم هاست، اظهار نمود: از این طریق شركت های خصوصی داخلی می توانند با خارجی ها ارتباط برقرار كرده و با فروش نفت بتوانند تحریم ها را دور بزنند.

به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، در مرحله نخست عرضه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران هشت محموله ۳۵ هزار بشكه ای و در دومین مرحله عرضه ۲۰ محموله ۳۵ هزار بشكه ای نفت خام سبك ایران به فروش رفت؛ مسئولان می گویند این عرضه ها موفق بوده و ادامه خواهد داشت.




1397/09/22
14:04:43
5.0 / 5
1431
تگهای خبر: بازار , ساخت , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما