در افتتاحیه جشنواره انرژی و مواد مطرح شد

ضرورت تغییر نگاه كلیشه ای به فناوری، سرای نوآوری آزاد  بستر آشنایی دانشجویان با محیط كار

ضرورت تغییر نگاه كلیشه ای به فناوری، سرای نوآوری آزاد  بستر آشنایی دانشجویان با محیط كار

به گزارش هم پیما رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر ضرورت تغییر نگاه كلیشه ای به آموزش، پژوهش و فناوری، سرای نوآوری آزاد در واحد تهران جنوب را محیط داد و ستد علم توصیف كرد و اظهار داشت: ˮسراˮ یك مفهوم بومی بازار ما بوده و بستر آشنایی دانشجویان با محیط كار را از 18سالگی فراهم می آورد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، دكتر محمدمهدی طهرانچی امروز در افتتاحیه اولین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد به بیان مقدمه ای برای پاسخ به این سوال كه چرا دانشگاه باید محور توسعه باشد و چگونگی ایفای این نقش پرداخت و اظهار داشت: زمانی كه تمدن علمی دوره اسلامی در سرزمین ما رقم خورد، دانشمندان ما در دو حوزه دانش و صنعت فعال بودند.
وی ضمن اشاره به توجه این دانشمندان به صناعات نرم (عددی) در كنار صناعات سخت، تصریح كرد: دانشگاه در دوره جدید در كشور ما ناقض متولد شده و مفاهیم علم و فن شناخت هم ناقص به كشور منتقل شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تصور می كردیم كه فن شناخت همان كاربرد علم است؛ این سبب شد نگاه دانشگاه به فناوری جامع نباشد. زمانی دانشگاه را به چشم یك كارخانه دیدیم، این درحالی است كه كارخانه از خاصیت رشدیابندگی برخوردار نیست.
طهرانچی با تاكید بر اینكه تكنولوژی اگر درست تعبیر شود همچون علم رشد یابنده خواهد بود، تصریح كرد: آنچه بعنوان فن شناخت مطرح می گردد در زیست بوم هر كشوری معنای خاص خودش را دارد.
وی تصریح كرد: باید الگوهای ذهنی و كلیشه ای خویش را نسبت به آموزش، پژوهش و فناوری تغییر دهیم و در باب حكم رانی این مسائل دوباره بیندیشیم.
رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینكه آینده دانشجو در اقتصاد نوآورانه است، خاطرنشان كرد: در این اقتصاد اندیشه شما منبع تجارت و اشتغال خواهد بود.
طهرانچی اضافه كرد: فن شناخت موجودی زنده همچون صناعات در گذشته است و دانشگاه هم باید یك موجود زنده وغیر كلیشه ای باشد تا بتواند آینده جوانان را تامین كند.
وی با اشاره به اینكه سرای نوآوری آزاد در واحد تهران جنوب تحولی در دانشگاه و یك محیط دادوستد علم به شمار می آید، اظهار نمود: تبدیل ایده به محصول در این محیط معنا و انتخاب سرا هم بعنوان یك مفهوم بومی بازار و در جهت بهره مندی از مفاهیم بازار خودمان مطرح گردیده است.
به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، اولین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد دانشگاه آزاد اسلامی با رویكرد حل چالش های فراروی صنایع انرژی و مواد امروز و فردا در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد اسلامی دایر خواهد بود.
























1397/09/13
14:47:02
5.0 / 5
1421
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , بازار , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما