تصمیم جدید برای بلیت هواپیمابعلاوهقیمت پروازهای اربعین

تصمیم جدید برای بلیت هواپیمابعلاوهقیمت پروازهای اربعین

هم پیما: دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از تصمیم گیری تازه برای نرخ گذاری بلیت قیمت پروازهای داخلی در ماه های آینده اطلاع داد.


مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با ایسنا، اعلام نمود: بامداد امروز (دوشنبه) در جریان جلسه ای كه میان مسئولان شركت های هواپیمایی ایرانی برگزار شد، طرفین تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی نرخ هایی كه برای شهریورماه تصویب شده بود را اجرایی كنند. بدین سان شركت ها برپایه نرخ هایی كه قبل از این اعلام نموده بود بلیت های خویش را قیمت گذاری می كنند و حداكثر اجازه دارند تا سقف ۱۰ درصد آنها راافزایش دهند.

وی درباره ی قیمت گذاری بلیت پروازهای خارجی هم افزود: هم اكنون تصمیمی در ارتباط با این پروازها گرفته نشده است و این نرخ ها برپایه شرایطی كه در بازار وجود دارد تعیین شده و اجرا خواهند شد.

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی با بیان این كه ایرلاین ها در جلسه خود بار دیگر دغدغه تامین ارز مورد نیازشان را هم مطرح نمودند، تصریح كرد: شركت های هواپیمایی در شرایط ارزی فعلی با فشارهای جدی مواجهند، اما تلاش می گردد با پیگیری های جدی شرایط برای تامین ارز مورد نیاز آنها با استفاده از سامانه نیما فراهم گردد.

اسعدی سامانی درباره ی آخرین تصمیم گیری ها برای پروازهای اربعین هم توضیح داد: در جلسه بامداد امروز ضمن تقدیر از برنامه ریزی و اجرای عملیات انجام گرفته از جانب شركت ایران ایر و كمك های مهم دو شركت قشم ایر و آسمان در جابه جایی حجاج نرخ های قطعی برای پروازهای اربعین در نظر گرفته شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از تاریخ ۲ تا ۱۲ آبان ماه نرخ پروازهای تهران – نجف – تهران برای هر نفر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پرواز مشهد – نجف – مشهد دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد. برای بلیت یك طرفه تهران – نجف نرخ یك میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد – نجف نرخ یك میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

براساس گفته های دبیر انجمن شركت های هواپیمایی نرخ پرواز از سایر شهرها به نجف هم برپایه نرخ پرواز تهران تعیین می گردد و همینطور در این مدت پرواز به بغداد هم نرخی مشابه خواهد داشت.

به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، بعد از تكانه های شدید ارزی ثبت شده در ماه های گذشته وضعیت بازار بلیت هواپیما به شكل جدی تر تغییر نمود و چند برابر شدن قیمت ها در بعضی از مسیرها سبب شد شركت های هواپیمایی با همكاری سازمان هواپیمایی كشوری به منظور متعادل سازی بازار نرخ هایی را تعیین كرده و برپایه آن بلیت فروشی كند.

شوك قیمتی به وجود آمده سبب شده بود در هفته های گذشته میزان تقاضا برای سفرهای هوایی به شكل قابل توجهی كاهش پیدا كند.

اطلاعات عرضه شده از جانب دبیر انجمن شركت های هواپیمایی نشان داده است كه حدود ۶۰ درصد از هزینه های ایرلاین های داخلی به وسیله ارزهای خارجی تامین می گردد.




1397/06/27
15:04:28
5.0 / 5
2249
تگهای خبر: ارز , بازار , پرواز , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما