مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

می توانیم سهم قابل توجهی ازحمل ونقل دریایی را از آن خود نماییم

می توانیم سهم قابل توجهی ازحمل ونقل دریایی را از آن خود نماییم

هم پیما: مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینكه ایران كارنامه قابل قبولی در حفاظت از محیط زیست دریایی دارد؛ اظهار داشت: ایران می تواند سهم قابل توجهی از بازار بین المللی حمل و نقل دریایی را به خود اختصاص دهد.



به گزارش هم پیما به نقل از مهر، محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینكه ۷۰ سال از تصویب كنوانسیون تأسیس سازمان بین المللی دریانوردی سپری شد، اظهار نمود: طی این ۷۰ سال همواره شاهد ارتقای كیفیت و بهبود صنعت كشتیرانی بوده ایم. هر حادثه بزرگی كه منجر به بروز خسارات مالی و جانی یا تولید آلودگی های نفتی در دریاها شده، ضرورتی برای تدوین مقررات جدید و اصلاح مقررات جاری در رابطه با ایمنی در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی فراهم نموده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: اگر IMO (سازمان بین المللی دریانوردی) طی این ۷۰ سال این چنین نقش آفرینی نمی كرد، جهان شاهد فجایع و حوادثی بزرگ در دریاها بود. دو كنوانسیون بین المللی مهم یعنی ایمنی جان اشخاص در دریا و جلوگیری از آلودگی توسط كشتی ها را می توان دو بازوی اصلی تأمین كننده اهداف نهایی IMO یعنی كشتیرانی ایمن تر و دریاهای پاكیزه تر قلمداد كرد.
وی در ادامه با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران بعنوان یكی از نخستین كشورهایی كه به عضویت IMO درآمده، همواره متعهد به پیروی از قوانین و مقررات دریایی تصویب شده در IMO بوده است، اظهار داشت: ما با دارا بودن سواحل طولانی، بنادر تجاری مختلف و ناوگانی كه از نظر ظرفیت جزو ۲۰ كشور اول جهان به حساب می آید، كارنامه قابل قبولی در تأمین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی داشته ایم.
راستاد اضافه كرد: كشتی های ایرانی از نظر مطابقت با استانداردها، حداقل نقصها را داشته و در تفاهمنامه های مختلف منطقه ای، كنترل و بازرسی ایمنی كشتی ها در فهرست سفید قرار دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دریانوردان ما همچون دریانوردان متبحر جهان محسوب می شوند كه طی سال های طولانی فعالیت در صنعت كشتیرانی مدرن، حداقل سوانح در رابطه با ایمنی و زیست محیطی را به ثبت رسانده اند.
وی اظهار داشت: از نظر ایفای نقش در تدوین یا اصلاح مقررات دریایی مصوب IMO، به اذعان خیلی از صاحبنظران بین المللی با حضور فعال و مؤثر متخصصان دریایی كشور در كمیته های اصلی، فرعی و كارگروه های مختلف IMO، ما جزو كشورهای بسیار تأثیرگذار و فعال محسوب می شویم.
راستاد تاكید كرد: همه تلاش ما فراهم كردن زمینه رشد فزاینده نقش كشور در عرصه حمل و نقل دریایی جهان است. مطمئناً با ظرفیت های موجود و فراهم كردن زمینه های لازم، می توان انتظار داشت كه ایران بتواند سهم قابل توجهی از بازار حمل و نقل دریایی جهان را به خود اختصاص دهد.

1397/06/17
19:04:17
5.0 / 5
1592
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , حادثه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما