معاون وزیر راه و شهرسازی:

اگر مردم مجری مسكن مهر بودند پروژه سال ها پیش تكمیل می شد

اگر مردم مجری مسكن مهر بودند پروژه سال ها پیش تكمیل می شد

هم پیما: معاون وزیر راه و شهرسازی اعتقاد دارد اگر در بحث مسكن مهر خود مردم متولی ساخت بودند و دولت نقش نظارتی خویش را ایفا می كرد مطمئنا این پروژه ها سالها پیش به نتیجه می رسید.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، حامد مظاهریان در مراسم تودیع و معارفه مدیران كل راه و شهرسازی استان لرستان افزود: بزرگترین تحولی كه در پنج سال اخیر رخ داده نگرش در چگونگی تامین و نیاز به مسكن می باشد و باید به سمتی پیش برویم كه نقش دولت در ساخت و ساز و تجارت كم رنگ تر شود.

این معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه این نگرش رخ داد و به جای توجه به حاشیه شهرها به بافت های میانی توجه شد، عنوان كرد: در حاشیه شهرها توسعه منفصل بوده، زمین ارزان و معارض وجود ندارد و رغبت برای ساخت و ساز فراوان است، در حالیكه در بافتهای میانی امكانات ورزشی تفریحی خدماتی و... وجود دارد و كار هم زودتر به نتیجه می رسد.
وی تصریح كرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری در بافت های میانی شهرها به جای سرمایه گذاری در حاشیه هاست.

این مسئول افزود: در برنامه پنج ساله بودجه سالیانه و سیاست های بالادستی و حتی سیاست های رئیس جمهوری روی این مهم تاكید گردیده است.

مظاهریان در مورد مسكن اقشار متوسط اظهار داشت: با استفاده از صندوق پس انداز یكم برای شهرهای میانی و كوچك تا ۸۰ درصد تسهیلات مسكن و در تهران هم تا سقف ۵۴ درصد به متقاضیان پرداخت می گردد.

وی با اشاره به اینكه با به هم خوردن تعادل دربازارهای ارز و سكه مسكن هم اقتصادی شناخته شده، افزود: التهاب در نرخ بازار سكه و ارز سبب شد بازار مسكن متاثر از آن شود.

این معاون وزارت راه و شهرسازی اضافه كرد: تراكم خانوار در واحد مسكونی در سال ۸۵، ۱.۱۳ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ خانه ۱۱۳ خانوار وجود داشته در حالیكه این رقم در سال ۹۵ به ۱.۰۴ رسیده است.
وی بیان كرد: در سال ۸۵ میزان روستاهای بادوام كه از مصالح مقاوم ساختمانی بهره برده ۶۰.۳ درصد بوده كه این رقم در سال ۹۵ به ۸۱.۵ درصد رسیده است.
های پیام


1397/05/28
00:15:21
5.0 / 5
1748
تگهای خبر: ارز , بازار , ساخت , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
هم پیما
هم پیما