چند درصد مهارت آموزان جذب بازار می شوند؟

چند درصد مهارت آموزان جذب بازار می شوند؟

هم پیما: شروع به كار سامانه ثبت قراردادهای كار، اشتغال ۵۰ هزار بازاریاب در حوزه گردشگری و جذب بیش از ۴۰ درصد مهارت آموزان به بازار كار از مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه كار بود.



به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، این هفته در جهت اجرای طرح اشتغال روستایی، ظرفیت های اشتغال در ۴۹۰۰ روستای كانون مورد شناسایی قرار گفت.

معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر كار با بیان این خبر تصریح كرد كه اشتغالزایی با پرداخت وام پایدار نمی ماند و باید مداخلات توسعه ای در این باره انجام گیرد و از ریزش اشتغال جلوگیری شود.

طرح های اشتغال در بانك ها نمانند!

به گفته منصوری، پرداخت تسهیلات زمانی می تواند موضوعیت داشته باشد كه در فرآیند تكمیل زنجیره كسب و كار متقاضیان و طرح ها نقش داشته باشد.

او همینطور تصریح كرد كه طرح های اشتغال روستایی نباید در بانك ها متوقف بمانند و تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر برای متقاضیان و پرهیز از برخوردهای سلیقه ای در این زمینه از جانب برخی بانك ها را متذكر شد.

اداره روابط كار و جبران خدمت وزارت كار این هفته از راه اندازی سامانه جامع روابط كار و شروع به كار آن از روز چهارشنبه خبر داد، البته به فاصله كمی آن را به هفته بعد موكول كرد و از كارگران و كارفرمایان خواست كه به دفاتر پیشخوان رجوع نكنند.

این سامانه كه به شكل آزمایشی به اجرا درمی آید، در گام اول به منظور ثبت دادخواست ها و قراردادهای كار در تهران و چهار استان دیگر راه اندازی می گردد.

امكان ثبت هرگونه شكایت و طرح دادخواست از جانب كارگران بدون رجوع حضوری به مراجع حل اختلاف، شناسایی بنگاه های متخلف و مشكل دار، اطلاع از وضعیت بیكاری یا اشتغال نیروی كار و نظارت بر انعقاد قراردادهای كار از مهمترین رویكردها و قابلیت های این سامانه به حساب می آید.

آنطور كه اداره اداره روابط كار و جبران خدمت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفته، دلیل تاخیر در اجرای طرح و موكول شدن آن به هفته های آینده، عدم تعیین تعرفه ثبت نام از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است.

مقدمات تولید ۵۰ هزار شغل گردشگری كلید خورد

در هفته ای كه گذشت، ربیعی و مونسان تفاهم نامه همكاری امضا كردند. این تفاهم نامه كه مقدمات تولید ۵۰ هزار شغل در حوزه گردشگری را فراهم می آورد، مقرر است ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری را برای بازاریابی بسته های گردشگری در ۴۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی آموزش داده و به كار گیرد.

به گفته وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به باعث این تفاهم نامه می توانیم با استفاده از فضای مجازی، تعداد ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را بدون محدودیت رشته تحصیلی بعنوان بازاریاب و درصورت حصول نتیجه بعنوان راهنما به كار بگیریم.

وی اضافه كرد: آژانس های مسافرتی می توانند از این امكان بهره مند شوند و تور لیدرهای بیشتری به استخدام درآیند و با این كار بعد از دو سال شغل ها به شغل پایدار تبدیل می گردد.

آنطور كه وزیر كار گفته این افراد قبل از فعالیت رسمی، در یك دوره شش ماهه با همكاری سازمان فنی و حرفه ای، آموزش می بینند و آژانس ها برای جذب آن ها بعنوان راهنمای تور ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، كمك مزد و مشوق های بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند كرد.

۵۰ درصد مهارت آموختگان جذب بازار كار می شوند

این خبری بود كه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور اعلام نمود و گفت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی كه با هدف اشتغال در دوره های مهارتی سازمان آموزش های فنی و حرفه ای شركت می كنند، وارد بازار كار می شوند.

سلیمان پاك سرشت ـ درباره سطح مهارتی افراد پیش از ورود به بازار كار اظهار داشت: عدد مشخصی در این زمینه وجود ندارد ولی در حال طراحی مكانیسم هایی با شركای اجتماعی و بنگاه ها هستیم كه افراد مهارت آموز و اشتغال پذیر بتوانند جذب بازار كار شوند.

وی از آماده سازی پلت فرمی برای اتصال بنگاه ها، كاریابی ها و مؤسسات آموزش فنی و حرفه ای اطلاع داد تا فرصت های شغلی برای افراد بیكار و جویای كار فراهم شده و بتوانند آموزش های متناسب با بازار كار را بگذرانند.

معاون وزیر كار همینطور از آغاز هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه جاری اطلاع داد و ابراز امیدواری كرد: این هفته فرصت مناسبی برای طرح موضوعیت مربوط به مهارت آموزی و شناسایی كاستی های مهارتی در كشور باشد.

پاك سرشت، اشاره ای هم به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت داشت و اظهار داشت: مرحله كشوری مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تا ۲۷ تیر ۱۳۹۷ برگزار می گردد كه در این دور از مسابقات، ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر در مرحله شهرستانی، ۴۰۳۴ نفر در مرحله استانی و ۵۴۴ نفر در مرحله كشوری به رقابت با یكدیگر می پردازند.

ترویج مهارت و افزایش توان مهارتی نیروهای كار تا سطح جهانی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش های مهارتی و معرفی مهارت آموزان برتر از اهم اهداف هجدمین مسابقات ملی مهارت است.




1397/04/21
22:04:17
5.0 / 5
2364
تگهای خبر: اشتغال , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما