در نشست مشترك ستاری با مسؤولین وزارت تعاون اعلام شد

رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شركتهای دانش بنیان با تولید شعب خاص در تهران

رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شركتهای دانش بنیان با تولید شعب خاص در تهران

هم پیما: در نشست مشترك معاون علمی و فناوری رییس جمهور با مسؤولین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام گردید كه به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شركت های دانش بنیان، شعبه های خاصی در تهران برای ثبت نام و رسیدگی به اعتراضات تولید می گردد.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، به منظور تسهیل كسب وكارهای دانش بنیان جلسه ای مشترك با حضور علی ربیعی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، برگزار و تصمیماتی برای حل مشكلات و موانع كسب وكارهای دانش بنیان اتخاذ شد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اجرای قانون پشتیبانی از شركت های دانش بنیان بیان كرد: تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر پشتیبانی از كسب وكارهای دانش بنیان است. تابحال با دستگاه های مختلفی مانند مالیات، گمرك و ستاد كل نیروهای مسلح مسیرهای خاص و ویژه ای برای كسب وكارهای دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.
وی با اشاره نقش بسیار مهم وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در تسهیل فضای كسب وكار دانش بنیان، تصریح كرد: به علت نوپا بودن اغلب كسب وكارهای دانش بنیان، مشكلاتی در تعامل با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد كه باید برای آن ها چاره ای عرضه داد.
آمادگی وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان
ربیعی، وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تاكید بر اهمیت كسب وكارهای دانش بنیان، اظهار داشت: مبحث اشتغال یكی از مسائل اصلی كشور است و باید به صورت ویژه برای اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه توسعه اشتغال فراگیر و برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری مسیر ویژه ای را تدارك دید.
ربیعی با اشاره به تجربیات گذشته كشور در زمینه توسعه اشتغال، بیان كرد: باید از زنجیره های صنعتی و تولیدی و شركت های بازاریابی و فروش حمایت كرد تا تعداد زیادی از بنگاه ها و افراد را به تحرك وادار كند.
وی با اشاره به آمادگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی برای پشتیبانی از شركت ها و مؤسسات دانش بنیان اضافه كرد: در حوزه حق بیمه قرارداد و تولید شعبه تخصصی برای انجام كل امور بیمه ای شركت های دانش بنیان، دستور ویژه ای صادر می گردد. تلاش می گردد مشكلات در این زمینه با همكاری معاونت علمی به حداقل برسد.
رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شركتهای دانش بنیان با تولید شعب خاص در تهران
در این جلسه محمد حسن زاده معاون بیمه ای تأمین اجتماعی اظهار داشت: بر مبنای مصوبات این نشست مشترك، تمام قراردادهایی كه مجری آن ها شركت های دانش بنیان باشند و در حوزه فعالیت های دانش بنیان آن شركت تعریف شده باشند، با معرفی و تأیید معاونت علمی از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمان معاف خواهند بود و صدور مفاصا حساب منوط به دریافت تعهد حسابرسی از دفاتر خواهد بود.
وی با اشاره به تعامل سازمان تأمین اجتماعی با بخش های بسیار متنوعی از فعالان اقتصادی، بیان كرد: به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شركت های دانش بنیان شعبه های خاصی در تهران برای ثبت نام و رسیدگی به اعتراضات تولید می گردد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در این جلسه عیسی منصوری معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی علی رضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، مهدی الیاسی معاونت سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی و هم چنین محمد صاحبكار رییس مركز شركت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی حضور داشتند.



1397/03/24
13:39:31
5.0 / 5
1710
تگهای خبر: اشتغال , توسعه , تولید , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما