آخوندی:

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم، معماری ایرانی هویت ما است

مصمم به تغییر ساختار نظام مهندسی هستم، معماری ایرانی هویت ما است

هم پیما: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه مصمم به تغییر ساختار توزیع كوپنی نظام مهندسی هستم، اظهار داشت: جامعه مهندسی از این تصمیم استقبال می كند.



به گزارش هم پیما به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم انتخاب بهترین ایده برای طراحی نوسازی بافت فرسوده منطقه حكم آباد تبریز اظهار داشت: مدتی بود كه طرح خوب ساختمانی ندیده بودیم و حالمان خوب نبود. پس از مدتها كه ساختمان هایی عبوس با دهها هزار میلیارد تومان ساخته شد چند طرح خوب دیدم و امیدواریم اجرای این طرح ها بازگشت خردورزانه به اندیشه ایرانشهری باشد.
وی با اشاره به اینكه معماری، خودِ زندگی است اضافه كرد: آنچه خلق می گردد فهم انسانها از زندگی است. هنوز هم كه هنوز است بخشی از معرفی فرهنگ ایران را طرح های معماری و ساختمان های با طرح های ویژه تشكیل می دهد كه با آثار معنوی و فرهنگی ما بی ارتباط نیست.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه در ساختمانهایی كه در دهه های گذشته ساخته می شد و مرا رنج می داد این بود كه ایرانیان باید خردورزتر از آن باشند كه با چنین ساختمان هایی شناسانده شوند. امیدوارم طرح های جدید بازگشت به خردورزی و رویكردهای ایرانشهری مناسب باشد.
به گفته آخوندی در آنچه ساخته می گردد حجم و مقیاس اهمیتی ندارد ولی این معماری اندیشه ورزانه است كه به آن ارزش می دهد. در بازآفرینی شهری از نظر من آنچه می تواند این بحث را در كنار بحث های مالی و سازمانی اش به پیش ببرد اهداف نمونه های خوب و با كیفیت است كه می تواند هویت یك منطقه را عوض كند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: آنهایی كه سراغ سیستم های تكراری بی هویت در ساخت و ساز می رفتند اگر كمی مطالعه می كردند دیگر شاهد برچسب خوردن بی كیفیت و بی هویت به آن نبودیم.
آخوندی تصریح كرد: این همه ساختمان كه در كشور احداث می گردد مانند ساختمان بیمارستانها، ایستگاههای راه آهن، فرودگاهها و... می بایست بر مبنای معماری ایرانی باشد ولی به علت كالایی شدن انسان، ایستگاهها را به بیرون شهر بردند؛ كاری كه در ایستگاه راه آهن شیراز، همدان و رشت انجام شد.
وی اضافه كرد: درباره جاده سازی هم همین وضعیت را شاهد می باشیم و وقتی راجع به معماری جاده صحبت می گردد عده ای با تعجب به آن نگاه می كردند. جاده هراز در طول مسیر خود یكی از زیباترین مناظر طبیعی ایران است اما از نظر معماری راه كسی به آن اهمیت نداده است. این در شرایطی است كه همه بیمارستانها می توانند یك اثر معماری شاخص در هر شهر باشند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: وقتی می بینیم سرنوشت نظام مهندسی به توزیع كوپن تبدیل گشته است با تمام وجود احساس ناراحتی می كنم. وقتی می خواهیم نظام توزیع كوپنی نظام مهندسی را عوض نماییم چه داستانهایی كه ساز می كنند. البته من به این تغییر مصمم هستم جامعه مهندسی ایران هم از آن حمایت می كند.

1397/02/16
13:36:56
5.0 / 5
1760
تگهای خبر: ساخت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
هم پیما
هم پیما