یك خبر خوب!

یك خبر خوب!

هم پیما: خبر گرانی سیگار همچون خبرهای اقتصادی قابل توجه و البته خوب امروز بود.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، پرواضح است كه استعمال دخانیات رابطه معكوس با سلامتی دارد. با این حال ارزان بودن قیمت سیگار در ایران سبب شده تا تمام افراد در سنین مختلف دسترسی سریع و راحتی به این ماده دخانی داشته باشند.
این در حالی است كه كارشناسان بهداشت معتقدند باید با افزایش قیمت سیگار و جمع آوری سفره خانه ها، تا حد امكان مصرف سیگار و قلیان را كاهش داد.
در این شرایط امروز خبری در خصوص گران شدن سیگار مخابره شد. برپایه این خبر عوارض جدید برای سیگار بعد از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شد تا معادل درآمد حاصل از اجرای آن به كاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف و توسعه ورزش اختصاص پیدا كند.
آن طور كه علی اصغر رمزی - رئیس مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات كشور - خاطرنشان كرده "در بند (م) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ عوارض جدیدی برای سیگار وضع شده است كه شامل ۷۵ ریال برای هر نخ سیگار با نشان ایرانی، ۱۵۰ ریال برای هر نخ تولید مشترك، ۲۵۰ ریال برای هر نخ تولید داخل با نشان بین المللی و ۶۰۰ ریال برای هر نخ سیگار وارداتی است. این عوارض در لایحه بودجه دولت وجود نداشت و عوارض یاد شده در مجلس شورای اسلامی به لایحه دولت اضافه و در نهایت بعد از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام عوارض جدید نهایی شده است".
بنابراین تصمیم گیری نهایی در این رابطه باعث شد تا قیمت هر نخ سیگار برای سال جاری از ۶۷.۵ تا ۳۶۰ تومان تعیین شود.
امیدواریم افزایش قیمت سیگار كاهش مصرف این ماده دخانی و ارتقای سطح بهداشت و سلامتی جامعه را به دنبال داشته باشد.
كارمندان بخوانند!
اعلام جزئیات افزایش حقوق كارمندان در سال جدید (۱۳۹۷) از دیگر خبرهای مهم اقتصادی امروز بود. قانون بودجه ۱۳۹۷ چندی قبل از جانب رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه برای اجرا ابلاغ گردید و این سازمان اكنون ضوابط اجرایی و قوانین مربوطه را به دستگاه ها و سازمان های ذیربط جهت اجرای قانون بودجه ابلاغ كرده است. یكی از بخش های مورد توجه در ضوابط اجرایی بودجه جزئیات مربوط به فیش حقوقی كاركنان دولت می باشد.
بودجه جاری كه بخش اعظم هزینه های دولت در طول سال تشكیل می دهد عموما شامل پرداخت هزینه حقوق و دستمزد كاركنان دولت می باشد كه حدود سه میلیون نفر بر آورد می شوند. برای كاركنان ارقام مندرج در فیش حقوقی ماهانه به صورت حتم مهمترین بخش از قانون بودجه و تصمیم گیری دولت در پرداخت ها خواهد بود.
جزئیات فیش حقوقی و پرداختی ادارات دولتی به كارمندان امسال را می توانید در این لینك مشاهده كنید.
توصیه های مهم برای خرید تلفن همراه
با اجرای طرح رجیستری برای تمامی برندهای گوشی همراه، لازم است از اصالت گوشی اطمینان حاصل كرده و سپس نسبت به خرید اقدام كنید؛ در غیر این صورت گوشی خریداری شده از شبكه های داخلی سرویس نخواهند گرفت.
فاز نخست رجیستری گوشی موبایل از مهر ماه سال قبل شروع شده و به تدریج برندهای تلفن همراه و سایر تجهیزات مخابراتی دارای سیم كارت مشمول فرآیند اجرایی این طرح شدند، مقرر شد تا آخر فروردین سال جاری، تمامی نشان های گوشی تلفن همراه موجود در بازار مشمول این طرح شوند و این مورد نیازمند دقت خریداران این دستگاه هاست به جهت اینكه با مشكل قطع سرویس مواجه نشوند. بنابراین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه هایی را برای آگاهی از اصالت تلفن همراه و اطمینان از قاچاق نبودن آن اعلام نموده است.
برای آگاهی از طریق های كسب اطمینان از اصالت گوشی تلفن همراه بر روی این لینك كلیك كنید.
از فیلترینگ تلگرام چه خبر
اما بحث های گسترده در فضای مجازی طی چند هفته گذشته درباره فیلترینگ شبكه های اجتماعی و در صدر آن ها تلگرام، سبب شد تا بالاخره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره توضیحاتی عرضه نماید. علی رغم اظهارنظرهای پراكنده محمدجواد آذری جهرمی در مورد فیلترینگ تلگرام، او این دفعه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینكه مخاطبان زیادی در این صفحه (اینستاگرام)، همواره سوالات و اعتراضات زیادی را در مورد فیلترینگ یا عدم انجام آن ابراز می كنند، توضیحاتی عرضه كرده است.
وی در بخشی از این توضیحات اظهار كرده كه"وزارت ارتباطات مرجع تصویب و تصمیم پالایش (فیلترینگ) یا رفع آن نیست، بلكه بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی و بنابر قانون ملزم به اجرای مصوبات كمیته ها و شوراهای مشخص شده در این حوزه و احكام قضایی است".
واگذاری تلفن یك روزه شد
تا از صحبت های وزیر ارتباطات دور نشدیم به خبر دیگری اشاره نماییم كه بی ارتباط با وزیر جوان دولت دوازدهم نیست. مبحث از این مقرر است كه در حالیكه واگذاری تلفن ثابت در بعضی از مناطق تهران ممكن بود روندی ماهانه داشته باشد، مخابرات استان تهران این امكان را فراهم نموده كه تا اردیبهشت ماه هنگام واگذاری تلفن ثابت، هر كسی كه درخواست نمود، بتواند در كوتاه ترین زمان و ظرف یك یا دو روز خط جدید را دریافت كند.
سیدمجید صدری - مدیر عامل شركت مخابرات ایران - با اشاره به اینكه تمام تلاش مجموعه مخابرات ایران، عرضه بهترین سرویس ها در حداقل زمان ممكن چه در بخش ثابت و چه در بخش دیتاست، اعلام نموده كه واگذاری تلفن ثابت در تمام مراكز مخابراتی منطقه تهران تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به روز می گردد.
مشكل در انتقال آب به یزد
طرح انتقال آب از اصفهان به یزد مدتی است كه با چالش هایی مواجه شده و عده ای از كشاورزان نسبت به این مساله اعتراض نشان داده اند و سبب شده تامین آب استان یزد با مشكل مواجه شود.
به علت اعتراض و مقابله جمعی از كشاورزان اصفهان در روز جمعه آب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد، اما با پیگیری های صورت گرفته این مشكل در بامداد روز شنبه برطرف شد ولی مجدد در ساعت ۲۲ دیشب با تعرض مجدد كشاورزان تاسیسات انتقال آب با مشكل مواجه شده است.
در این رابطه محمدمهدی جوادیان زاده - مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان یزد - اظهار كرده كه "شب گذشته ۹ تیر برق و شش حوضچه آب تاسیسات ما تخریب شد و به دنبال آن از دیشب تابحال جریان آب قطع است".
نسل جدید آیفون ۱۰ چند!؟
با اینكه پیش بینی می شد قیمت گوشیهای آیفون جدید سال ۲۰۱۸ كاهش یابد، اما اخیرا اعلام شده كه قیمت جانشین آیفون ۱۰ بیشتر از ۱۱۰۰ دلار خواهد بود.
بر اساس گمانه زنی های پیشین تحلیلگران در حوزه فناوری، اعلام شده بود كه جانشینان آیفون ۱۰ كه مقرر است در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و عرضه شوند، از قیمت پایین تری نسبت به گوشی آیفون ۱۰ (ایكس) كنونی برخوردار می باشند اما حالا اخیرا گزارش هایی انتشار یافته كه نشان داده است مدلهای جدید آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۸ نه تنها قیمت كمتری ندارند، بلكه از ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند.
قیمت مدل پایه آیفون ۱۰ با ۶۴ گیگابایت حافظه از قیمت ۹۹۹ دلار شروع شد كه البته نتوانست فروش بالا و قابل قبولی را برای اپل به ارمغان بیاورد.
گوشی های هوشمند تاشو می آیند
اما تا بحث گوشی تلفن همراه است به این خبر مرتبط هم اشاره نماییم كه تب شركت هواوی برای معرفی یك گوشی هوشمند تاشو از سایر رقبایش تندتر است و می خواهد زودتر از این محصول جذاب و جدید رونمایی كند.
شركت چینی هواوی قصد رقابت با غول های تكنولوژی جهان را دارد و می خواهد لقب معرفی اولین گوشی هوشمند تاشو را به خود اختصاص دهد. ازاین رو تصمیم گرفته كه از سایر رقبای قدرتمند خود یعنی سامسونگ و اپل سبقت بگیرد. هواوی برای طراحی و ساخت صفحه هوشمند منعطف مورد نیاز این گوشی جدید، سراغ شركت كره ای ال جی كه در تامین صفحه نمایش در جهان شهرت و آوازه خوبی دارد، رفته و برای تولید انبوه محصول ذكر شده در ماه نوامبر سال جاری میلادی برنامه ریزی نموده است.
مراقب موبایل بانك خود باشید
موبایل بانكینگ همچون روش های پرداخت است كه با بكارگیری اصولی و متناسب آن، می توان هزینه های بانكی را به شدت كاهش داد، به شرط آنكه از نكات امنیتی غافل نشویم. یكی از این موارد به امنیت گوشیهای تلفن همراه مربوط است و نكته دیگر قرار دادن نام كاربری و رمز عبور بر روی گوشی كاربر است تا درصورت به سرقت رفتن موبایل، امكان دسترسی به اطلاعات مالی تان وجود نداشته باشد.
در این باره كارشناسان پلیس فتا سفارش هایی برای امنیت موبایل بانك ها ارائه كرده اند كه می توانید جزئیات آن را در این لینك بخوانید.
جی میل باز طراحی می شود
گوگل كه مدتهاست سرویس ایمیل یا پست الكترونیكی جی میل خویش را به روزرسانی و بازطراحی نكرده است، گویا می خواهد این كار را انجام و به شكل و ظاهر جی میل سر و سامان بدهد. گوگل علاوه بر طراحی جدید، تصمیم گرفته است كه قابلیت های جدیدی را هم به جی میل اضافه كند تا كاربران بتوانند دسترسی های بیشتر و بهتری را در این سرویس داشته باشند.
سرویس پست الكترونیكی یا جی میل كه توسط گوگل جهت استفاده كاربران طراحی و عرضه شد، توانست در همان روزها و سالهای نخست طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید چون كه نسبت به سایر سرویس های مشابه همچون یاهو، از رابط كاربری بهتری برخوردار بود.
حالا به نظر می رسد گوگل می خواهد بزودی خصوصیت های جدیدی همچون پاسخ هوشمند، امكان به خواب فرو بردن ایمیل ها و پشتیبانی از حالت آفلاین را برای نسخه وب جی میل علاوه بر طراحی جدید عرضه نماید.



1397/01/27
23:14:33
5.0 / 5
1814
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما