فرودگاه میامی به اسكنر هوشمند تشخیص چهره مجهز شد

فرودگاه میامی به اسكنر هوشمند تشخیص چهره مجهز شد

هم پیما: اخیرا فرودگاه بین المللی میامی به جمع معدود فرودگاه هایی در جهان پیوسته كه به اسكنرهای هوشمند تشخیص چهره و هویت مسافران مجهز شده اند.


به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیك نیوز، بر مبنای گزارش هایی كه میامی هرالد منتشر نموده، فرودگاه بین المللی میامی در ایالات متحده آمریكا یكی از معدود فرودگاه هایی در جهان شده كه به فناوری و سیستم تشخیص خودكار و هوشمند چهره كاربران مجهز شده است.
البته فرودگاه های بین المللی نیوزلند و استرالیا از پیشگامان استفاده از اسكنرهای بیومتریك تشخیص چهره و هویت در فرودگاه های خود بوده اند به گونه ای كه هم اكنون ۱۰ سال است كه این فناوری در فرودگاه های اصلی استرالیا استفاده می گردد و مسئولان مربوطه در این كشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا كه به اسكنرهای بیومتریك تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.
اسكنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان فرودگاه های بین المللی كه میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می دهد تا با كمترین سرعت ممكن و بدون نیاز به چك و بازرسی كردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن ها را شناسایی كنند. این امر از تولید خطای انسانی و احتمال بروز مشكلات و خطرات بعد از آن پیشگیری خواهد نمود.
فناوری مذكور از سیستم ورود و خروج بیومتریك پشتیبانی می كند و با استفاده از دوربین های فوق پیشرفته و هوشمندی كه در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده اند، به احراز هویت مسافران اقدام می كند. كشورهای بسیاری هم اكنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه های بین المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسكنرهای هوشمند هستند.



1396/12/13
22:34:25
5.0 / 5
1786
تگهای خبر: مسافران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما