وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اضافه شدن 580 كیلومتر آزادراه جدید تا آخر دولت تدبیر و امید

اضافه شدن 580 كیلومتر آزادراه جدید تا آخر دولت تدبیر و امید

لرستان وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن ۵۸۰ كیلومتر آزادراه جدید تا آخر دولت تدبیر و امید به مجموع آزادراه های كشور اطلاع داد.


محمد اسلامی امروز دوازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی داریم که تا آخر دولت ۱۲۰۰ کیلومتر دیگر هم به خطوط ریلی کشور اضافه می شود و این غیر از ۱۴ هزار کیلومتری است که در دست مطالعه و ساخت داریم.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور در دست مطالعه و ساخت داریم، اضافه کرد: از این میزان ۳۳۰۰ کیلومتر در دست ساخت و مابقی مطالعه است.
وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: معتقدیم با ۳۰ هزار کیلومتر راه آهن وضعیت مطلوب و مورد نیاز برای اقتصاد کشور و جامعه فراهم می شود.
اسلامی با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد، بیان نمود: ۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید تا آخر دولت که بخش اعظم آن تا آخر سال به اتمام می رسد به مجموع آزادراه ها اضافه خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مجموع آزادراه های کشور طی یک برنامه پنج ساله به ۵۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
اسلامی بیان نمود: شریان های اصلی آزادراهی، بزرگراهی و ریلی کشور در اولویت قرار دارند که بر این اساس قرارداد خط دوم سنگان-بافق به طول ۷۷۸ کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر ۸۱ هزار میلیارد ریال منعقد شده که ظرفیت این خط را از ۷.۵میلیون تن به ۲۰ میلیون تن می رساند.




منبع:

1399/04/13
22:58:03
5.0 / 5
1772
تگهای خبر: ساخت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما