در گفت وگو با هم پیما اعلام شد

تغییر محدودیت ها برای سفرهای دریایی خارجی

تغییر محدودیت ها برای سفرهای دریایی خارجی

به گزارش هم پیما مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود: به نظر می آید محدودیت ها و سیاست های كشورهای مختلف برای سفرهای خارجی دریایی و پذیرش مسافران و گردشگران در حال تغییر است.


محمد راستاد در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: عمده ترددها و سفرهای دریایی بین بنادر و جزایر داخلی مانند بندر عباس و قشم است. برخی مسیرهای محدود خارجی هم در سال های گذشته برای سفرهای دریایی فعال بود اما در روزهای کرونا سفرهای گردشگری خارجی متوقف و سفرهای داخلی هم به بومیان محلی محدود شد.
وی ادامه داد: هم اکنون سفرهای دریایی به تدریج در حال از سرگیری و رونق گرفتن است و مسیرهای محدود خارجی شامل بندر شهید باهنر و بندر لنگه به امارات و خرمشهر به کویت هم که پیش از این ناشی از شیوع این بیماری متوقف شده بود، در حال تغییر است چون که به نظر می آید برخی کشورها با عنایت به تمهیدات خاص مجدادا قصد دارند، سفرهای دریایی خویش را برقرار کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در حال تغییر سیاست ها در منطقه هستیم، افزود: امیدواریم هر چه سریعتر و در آینده ای نچندان دور سفرهای دریایی خارجی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شود.
راستاد اظهار داشت: در این حوزه مذاکره ای با کشورهای مختلف نداشته ایم چون که آنها باید با بیان پروتکل های بهداشتی خاص مسافران، سفرهای دریایی خارجی را برقرار کنند و هر گاه پروتکل های آنها آماده باشد ما هم آمادگی کامل برای آغاز سفرهای خارجی دریایی را داریم.
به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، طی ماه های گذشته سفرهای دریایی خارجی ایران ناشی از شیوع کرونا متوقف گردید و برخی مسیرهای جدیدی که در بنادر جنوبی، بین ایران و کشورهای منطقه در حال تدوین و تصویب بود هم به حالت تعلیق درآمد.



1399/02/29
11:39:50
5.0 / 5
1915
تگهای خبر: بندر , سفر , مسافران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما