آخرین وضعیت مرزهای كشور

آخرین وضعیت مرزهای كشور

به گزارش هم پیما مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود كه همه مرزهای كشور وضعیت مشابهی نسبت به گذشته دارند و تنها مرز نوردوز (مرز مشترك با ارمنستان) برای حمل و نقل جاده ای فعال گشته است.


منوچهر سلمان زاده، مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره ی آخرین وضعیت مرزهای زمینی ایران با كشورهای همسایه به ایسنا توضیح داد: طی روزها و هفته های گذشته تنها مرز نوردوز كه مرز مشترك ایران با ارمنستان است فعال شده و حمل و نقل جاده ای در آن جریان پیدا كرده است و بقیه مرزها همان شرایط گذشته را دارند؛ ازاین رو از همه رانندگان و شركت های حمل و نقل بین المللی می خواهیم پیش از جابه جایی و ارسال بار به نقاط مرزی مختلف از آخرین تغییر و تحولات و شرایط مرزهای كشور از راه سامانه 141 سازمان راهداری یا دیگر دستگاه های متولی آگاه شوند.
وی افزود: هم اكنون حدودا هیچ ازدحام و ترافیكی در مرزهای فعال كشور نداریم و همه رانندگان كارشان را با توقفی كوتاه و در ترافیكی روان انجام می دهند. همینطور مشكلات ازدحام و ترافیك كامیون داران منتظر در مرزهای بسته حدودا حل شده و حتی كامیون دارانی كه نتوانستند محموله خویش را جابه جا كنند بار خویش را همانجا در گمرك های مختلف رها كردند و با كشنده های خود به شهرشان بازگشتند.
مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همینطور درباره ی آخرین وضعیت مرزهای فعال كشور اظهار داشت: الان سه مرز تمرچین، باشماق و پرویزخان با عراق دو مرز جلفا و پل دشت با نخجوان، دو مرز آستارا و بیله سوار با آذربایجان و سه مرز میلك، دوقارون و ماهین رود با افغانستان فعال است و تردد برای حمل و نقل بین المللی و جابه جایی بار در این نقاط مرزی انجام می شود.
سلمان زاده اعلام نمود: بعضی از كشورها مرزهای خویش را یكطرفه كردند و تنها اجازه ورود هموطنان خود و خروج رانندگان دیگر كشورها به سمت كشور خودشان را می دهند كه می توان به مرزهای تركیه و تركمنستان اشاره نمود. البته مرز پاكستان كماكان بسته بوده و تغییر و تحولاتی در آن روی نداده است.
به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، طی ماه های گذشته و با شیوع كرونا در كشورهای مختلف تردد مسافری و جابه جایی كالا از مرزهای مختلف كشور با تغییر و تحولاتی مواجه گردید و برخی كشورها دیگر اجازه تردد رانندگان ترانزیتی را هم ندادند.



1399/01/15
22:23:40
5.0 / 5
2247
تگهای خبر: دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما