گزارش هم پیما

طرح های تام دار وزارت راه فراموش می شود؟، پشت پرده های یك استعفا

طرح های تام دار وزارت راه فراموش می شود؟، پشت پرده های یك استعفا

هم پیما: با خروج زودهنگام دومین معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازیِ دولت های یازدهم و دوازدهم، احتمال دارد طرح های مسكنی دولت با اسامی تام كاد، تام فاز، تام اج و تام تز به حاشیه بروند.



به گزارش هم پیما به نقل از مهر، روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اقدامی كه پیش تر نیز ثابت كرده بود در اجرای آن تعلل نمی كند، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را بركنار و محمود محمودزاده مدیركل اسبق راه و شهرسازی استان تهران و عضو سابق هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسكن را بعنوان معاون مسكن وزارت راه و شهرسازی منصوب نمود.
اسلامی در ابتدای ورودش به وزارت راه و شهرسازی نیز همزمان سه معاون این وزارتخانه را به یك باره بركنار كرده بود كه معاونت مسكن و ساختمان یكی از این سه معاون بود. اما مازیار حسینی كه جایگزین حامد مظاهریان شده بود هم تنها ۷ ماه توانست در این سمت باقی بماند.
یكی از نزدیكان سید مازیار حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، علت كناره گیری وی از سمت معاونت مسكن را عدم تفاهم با وزیر درباب مباحث پیش آمده در سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و اضافه كرد: حسینی از دو هفته اخیر در محل كار حاضر نمی شد.
مازیار حسینی نیز به خبرنگار مهر درباره استعفایش اظهار داشت: من بر اصول خود پایبند بودم و هزینه این ایستادگی به اصول را پرداخت كردم.
با این حال بنظر می رسد فرد جایگزین مازیار حسینی، چندان اعتقادی به طرح های تولیدی این معاونت در دوره مازیار حسینی را نداشته باشد و از طرح هایی كه با نام تام كاد، تام فاز، تام اج و تام تز در دوره معاونت مسكن سابق رونمایی گردید، صرفا طرح تام كاد (تأمین مسكن كاركنان دولت) به سبب اصرار رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بر انجام آن، قابلیت اجرا در حجم و اندازه محدود را دارا باشد.
خصوصا كه هم اكنون اولویت دولت، تسریع در راه اندازی ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در قابل برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن (طرح ملی مسكن) بوده و سایر طرح های محرك پروسه ساخت و ساز، در صورت تهیه مدل اقتصادی و تأمین مالی آن در دستور كار برای اجرا قرار می گیرد.


منبع:

1398/06/06
14:08:47
5.0 / 5
1911
تگهای خبر: تولید , ساخت , مسكن , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما