معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد:

صدور پروانه ساخت ۶۰ هزار واحد بازآفرینی در انتظار دریافت تسهیلات

صدور پروانه ساخت ۶۰ هزار واحد بازآفرینی در انتظار دریافت تسهیلات

به گزارش هم پیما مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری اظهار داشت: صدور پروانه ساخت ۶۰ هزار واحد مسكونی هدف بازآفرینی شهری در كل كشور، منتظر دریافت تسهیلات بانكی است.



به گزارش هم پیما به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری با تاكید بر اینكه در طرح بازآفرینی شهری، دو نمونه ساخت و ساز شهری وجود دارد، اظهار داشت: یكی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری، تولید مسكن می باشد كه هم اكنون، صدور پروانه ساخت قریب به ۶۰ هزار واحد مسكونی در سراسر كشور، در انتظار دریافت تسهیلات بانكی است و در صورت تأمین تسهیلات عملیات اجرایی این تعداد واحد شروع خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه حالا رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی در حال اجرا می باشد، اضافه كرد: این رایزنی ها صورت می گیرد تا هرچه سریع تر، بودجه مورد نیاز طرح بازآفرینی به بانك ها تخصیص یابد و آنها هم بتوانند تسهیلات لازم را در اختیار توسعه گران قرار دهند و در نهایت، به سرعت ساخت مسكن در محلات هدف آغاز شود.
مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینكه یكی دیگر از موارد پیش بینی شده برای نوسازی محلات هدف ساخت و ساز پروژه های زیر بنایی و روبنایی است خاطرنشان كرد: در این زمینه، شركت بازآفرینی شهری برای نوسازی و بازآفرینی محلات از اهرم بودجه استفاده می نماید تا دستگاه های متولی به ساخت وساز در این محلات بپردازند و در این مورد نیز، در حال تأمین منابع و تزریق به پروژه های فعال هستیم.
عشایری افزود: ۲۷۰ میلیارد تومان برای ساخت وساز پروژه های روبنایی و زیربنایی محلات هدف، طی یك سال قبل اختصاص بافته كه از این پروژه ها بخشی تابحال به بهره برداری رسیده و بخش دیگر باقی مانده آن تا دهه فجر و یا آخر سال به اتمام می رسد.
وی با ابراز امیدواری از اینكه صندوق توسعه ملی هرچه سریع تر اعتبارات لازم بانك ها را برای اعطای تسهیلات به توسعه گران تأمین كند، تصریح كرد: از ۶۰ هزار واحدی كه منتظر تأمین تسهیلات است ۳۲ هزار واحد آن به صورت خود مالكی و توسط مردم در زمین های خود در محلات هدف نوسازی خواهد شد و ۲۸ هزار واحد باقی مانده هم در اراضی دولتی اختصاص یافته به این طرح ساخته خواهند شد.

1397/10/13
21:21:33
5.0 / 5
1531
تگهای خبر: بانك , توسعه , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما