سهم ۳۰درصدی اشتغال بخش تعاون در استان تهران

سهم ۳۰درصدی اشتغال بخش تعاون در استان تهران

هم پیما: بررسی های آماری نشان داده است كه شركت های تعاونی استان تهران ۱۱ درصد تعاونی های فعال و ۳۰ درصد از كل اشتغال بخش تعاون را در اختیار دارند.



به گزارش هم پیما به نقل از ایسنا، شركت های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی های فعال و حدود ۳۰ درصد از كل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده اند. در میان گرایش های مختلف تعاونی های مسكن با حدود ۳۰۰۰ تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیش ترین تعداد را در میان كلیه رشته فعالیت داشته است.

استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۷.۵ درصد جمعیت كل كشور را در خود جای داده كه از این میزان، ۹۴ درصد در مناطق شهری و ۶ درصد در مناطق روستایی و غیرساكن زندگی می كنند. این استان دارای ۱۶ شهرستان، ۴۵ شهر و ۷۸ دهستان است و ۵۴ درصد منابع ریالی بانك های كشور را هم به خود مختص كرده است، بنابراین نگاه برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه است و در مقوله اشتغال هم در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

بر مبنای اطلاعات دریافت شده از سامانه آمارهای ثبتی وزارت تعاون، سهم شاغلان بخش های كشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۱.۳، ۳۳.۵، ۶۵.۳ درصد است. استان تهران دارای بیش ترین تعداد تعاونی فعال ثبتی در كشور است به نحوی كه ۱۰۵۰۰ شركت تعاونی استان تهران دارای دو میلیون و صد هزار عضو بوده و ۵۱۱ هزار شغل را بوجود آورده اند.

در مجموع شركت های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی های فعال و حدود ۳۰درصد از كل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص دادند و در میان گرایش های مختلف، تعاونی های مسكن با حدود ۳۰۰۰ تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیشترین تعداد را در میان كلیه رشته فعالیت ها دارند.




1397/05/26
14:01:09
5.0 / 5
1911
تگهای خبر: اشتغال , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
هم پیما
هم پیما