مقام مسئول كارگری:

برای دستمزد كارگران واقع بینانه تصمیم بگیریم

برای دستمزد كارگران واقع بینانه تصمیم بگیریم

هم پیما: یك مقام مسئول كارگری از شورای عالی كار خواست تا در جلسات دستمزد، با نگاه واقع بینانه به حداقل های زندگی كارگران نسبت به تعیین مزد تصمیم بگیرند و به مبحث دستمزد بعنوان رفع تكلیف نگاه نكنند.



هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: هر سال در جریان تعیین دستمزد چالشی برای جامعه كارگری تولید می شود؛ یكسال بحث درمان تامین اجتماعی، یكسال استیضاح وزیر، یكسال بازگشت اصلاحیه قانون كار و امسال هم بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ كه مربوط به واریز سهم درمان تامین اجتماعی در خزانه كشور است و متاسفانه هر سال این داستان تكرار می گردد و تداوم آن به زیان جامعه كارگری و جلسات دستمزد شورای عالی كار است.

وی با اشاره به توقف دو هفته ای جلسات دستمزد به علت اعتراض نمایندگان كارگری و كارفرمایی به تصویب بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ در مجلس، اظهار داشت: این ظلم مضاعفی به جامعه كارگری است كه جلسات مزد را كه هیچ ارتباطی به این مصوبه ندارد، متوقف نماییم. جایگاه آن جای دیگری است و متاسفانه برخی مسئولان دولتی و نمایندگان كارفرمایی از تعطیلی جلسات حمایت می كنند تا به اصطلاح وقت كشی شود و تصمیم گیری درباره دستمزد كارگران به وقفه بیفتد.

ابوی اظهار داشت: این مصوبه لایحه دولت بوده و وزیر كار از دولت مستثنا نیست و طبعا باید از لایحه دولت دفاع كند ولی حرف كارگران هم منطقی است و مخالف واریز سهم درمان تامین اجتماعی به خزانه هستند. اما متاسفانه دولت توان برداشتن این تبصره از لایحه را نداشت و در جهت خواست وزارت بهداشت برای یكی شدن صندوق های بیمه گام برداشت.

این مقام مسئول كارگری متذكر شد: نباید این حقیقت را نادیده گرفت كه صندوق تامین اجتماعی كه متعلق به كارگران، كارفرمایان و بازنشستگان است نقشی در تامین اجتماعی ندارد و دو نماینده كارگری هم كه در هیات امنای سازمان حضور دارند، عملا برشی ندارند و فرصت مطرح كردن مطالبات كارگران به آن ها داده نمی گردد.

وی اظهار داشت: در چنین تشكیلات عریض و طویلی كارگر و كارفرما باید در سیاستگذاری ها نقش داشته باشند و دولت ناظرانی از بیمه شده ها در هیات امنای سازمان بگذارد.

دبیركل كانون عالی انجمن های صنفی كارگران با اشاره به فشردگی جلسات دستمزد و وقفه دو هفته ای در تشكیل جلسات مزد شورای عالی كار اظهار داشت: كمیته دستمزد شورای عالی كار باید به شكل كارشناسی شده مباحث مربوط به مزد را پیگیری كند و از نمایندگان كارگران در شورای عالی كار هم می خواهیم كه حضور تاثیرگذاری در جلسات مزد داشته باشند.

وی اظهار داشت: ممكن است زحماتی كه در كارگروه های مزد تشكل ها برای بررسی سبد معیشت كارگران صورت گرفته نادیده گرفته شود، ولی جامعه كارگری از نمایندگان خود انتظار دارد كه از حقوق آنها به صورت شایسته دفاع كند تا دستمزدی واقع بینانه تعیین شود.




1396/12/15
14:21:33
5.0 / 5
1922
تگهای خبر: جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هم پیما
هم پیما